– derült ki a GKI Digital és az Árukereső kedden publikált felméréséből, amely 3200 magyar webáruház bevonásával készült. Viszonyításképp míg az e-kereskedelem globális részaránya 2015-ben és 2016-ban 7,4, illetve 8,6 százalék volt, addig 2017-ben és 2018-ban ez az arány már 10,2, valamint 11,9 százalék volt, a várakozások szerint ez a mutató 13,7 százalékra kúszhat fel az idén, jövőre pedig egészen 15,6-ig.
Mivel ezen a körön belül tavaly már 12 online vásárlás/fő volt az éves átlag, a fejenként számított webes költés megközelítette a 133 ezer forintot. A vásárlások gyakoriságának növekedése azt üzeni, hogy a fenntartható növekedéshez érdemes a gyorsabban forgó, napi fogyasztási cikkek felé is nyitni.
Ezen a téren előrelépés, hogy a legtöbbször már nem kell egész nap a futárra várni, a logisztikai szolgáltatók jellemzően két-három órás időintervallumot adnak meg. Ezzel párhuzamosan 19-ről 17 százalékosra csökkent a logisztikai szolgáltatók által üzemeltetett átadópontok szerepe.
A trendek kapcsán a felmérés készítői előrebocsátották: offline háttér nélkül nem megy, hiszen a teljes online kiskereskedelmi forgalom csaknem 80 százaléka olyan kereskedéseknél realizálódik, amelyek hagyományos üzleti értékesítéssel is rendelkeznek. A perszonalizáció új dimenzióba lép: egy személyként kell kezelni a vásárlót az online és az offline térben is, de az ügyfélélményen belül kritikus pont a kézbesítés. A kereskedők saját átadópontjának szerepe várhatóan nő, egyúttal népszerűbbé válhatnak a csomagautomaták.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.