Az Auchan 5 százalékos forgalomnövekedésre számít decemberben az előző év azonos időszakához képest, ez a tavalyi bővüléssel nagyságrendileg megegyezik – közölte a vállalat. Decemberben a forgalom általában csaknem 70 százalékkal, a vásárlások értéke pedig akár 30 százalékkal több, mint az év többi hónapjában. Az év utolsó hónapja a vállalat teljes évi forgalmának körülbelül 15 százalékát teszi ki.
Ebben az időszakban
a műszaki cikkekből az átlagosnál csaknem 40 százalékkal fogy több,
a dekorációkból 20 százalékkal, a bejgli és finompékáru forgalma 15 százalékkal, a játékoké és a csokoládéé pedig csaknem 10 százalékkal nő. A teljes húskínálat ünnepek előtti forgalma várhatóan az éves értékesített mennyiség mintegy 15 százalékát teszi majd ki. Az év végén a tartós pék- és cukrásztermékek forgalmának csaknem negyedét az ünnepi szezonális termékek adják.
A tapasztalatok szerint az ünnepi élelmiszereknél is a minőségi termékek felé tolódik a kereslet. A magyar vásárlók a hagyományos ízvilágú alapanyagok mellett egyre nyitottabbak az újdonságok iránt.
Az élelmiszerek forgalmának növekedése már elkezdődött, a legnagyobb rohamot a karácsony előtti utolsó hétvégén, december 21-én és 22-én várja az Auchan.
A CBA 5-6 százalékkal nagyobb forgalomra számít decemberben, mint az előző év azonos időszakában. Idén egész évben magasabb volt a forgalom a CBA hálózatában, mint tavaly, ezért decemberben is nagyobb növekedést várnak a tavalyinál – közölte a vállalat. Az őszi hónapok forgalmához képest 20-25 százalékos többletet szoktak tapasztalni decemberben, az idén is erre számítanak.
Az év végi ünnepek időszakában minden termékkör iránt jelentősen magasabb a kereslet, mint az év többi hónapjában. A forgalmi felfutásban nagy szerepet játszanak az ilyenkor kínálatba kerülő szezontermékek, csokoládéfigurák, szaloncukor, különféle díszek, egyéb kiegészítők. Jelentős forgalmi bővülést érzékel az üzletlánc a sütés kellékeinél, a húsféleségeknél, az alkoholos italoknál is.
Továbbra is jellemző, hogy
a vásárlók egyre inkább a jó minőségű termékeket keresik.
Szintén jól érzékelhető a különleges táplálkozási célú termékek forgalmi felfutása, több tíz százalékkal több fogy a bio- és reform termékekből, valamint a glutén- és laktózmentes élelmiszerekből.
Jelentős forgalmat várnak december 13-23. között, a legkiemelkedőbb a december 20-23. közötti pár nap lesz.
Az Aldi idén is kétszámjegyű bővüléssel számol decemberben, az előző év hasonlóan erős növekedést felmutató decemberi bázisidőszaka után. A decemberi forgalmi növekedés üteme megegyezik az éves bővülés átlagával – számolt be a vállalat. A december az éves forgalom több mint 10 százalékát adja az Aldinál.
A klasszikus karácsonyi és szilveszteri termékek, a csokoládék, édességek, virsli és pezsgő mellett kiemelkedő a kereslet az év utolsó hónapjában egyebek mellett a sütési termékek, az alkoholos italok és az ajándéknak vásárolt nem élelmiszer termékek iránt is. Sokan választják ajándékként az Aldi Utazás által kínált utazási lehetőségeket – közölték.
Általában az adventi vasárnapokon kiemelkedő a forgalom, de idén december 24-e keddre esik, így nem egyetlen, kiugróan erős forgalmat hozó nappal számol az Aldi, hanem az utolsó adventi hétvégén és utána is kiemelkedő vevőszámra készül. A karácsonyi ünnepek után
a szilvesztert közvetlenül megelőző napokon is az átlagosnál jóval több vásárlóra számítanak.
A korábbi tapasztalatok alapján a Tesco áruházaiban a vásárlók számában és az átlagos költésekben is 30 százalék körüli növekedés várható decemberben az év többi hónapjához képest. A vásárlók átlagos költése a december 24-ét megelőző hét napban a legkiemelkedőbb.
A vállalat tájékoztatása szerint a legkeresettebb hústermékek forgalma mintegy 25 százalékkal nő decemberben az előző hónaphoz képest. A Tesco egész éves hús- és halforgalmának mintegy 25-30 százalékát adja a decemberi. A bejgliknél a karácsony előtti utolsó hétre várják a legnagyobb felfutást, több százezres eladott mennyiséggel számolnak.
Az online vásárlásnál a karácsonyi időszakban az átlagosnál 25-30 százalékkal több rendelést tapasztalnak.
A vásárlók ugyanazokat a termékeket választják, mintha áruházban vásárolnának, de az átlagos webes kosárérték nagyságrendileg 4-5 szöröse az átlagos áruházi kosárértéknek – közölte a Tesco.
A Lidl tájékoztatása szerint a vállalat decemberben magasabb forgalomra számít a tavalyi év azonos időszakához képest, mert ebben az évben nyolc áruházzal több, 182 Lidl-áruház várja a vásárlókat. A december minden évben a legerősebb forgalmú hónap.
A vállalat bővítette zöldség- és gyümölcskínálatát, így ebben a termékkategóriában kétszámjegyű növekedést sem tart kizártnak.
Az aranyvasárnap előtti napokban a friss termékek a legmeghatározóbbak, ilyenkor fogy a legtöbb friss hús;
a víziszárnyasokból és a halakból a Lidl az átlagos havi mennyiség többszörösét adja el.
A Spar közölte, hogy a vásárlások átlagos értéke 20-25 százalékkal nő decemberben az év többi hónapjához képest, az átlagos vásárlószám pedig 3 százalékkal emelkedik. A tavalyi adventi hetekben az áruházlánc éves forgalma 12 százalékát tudta realizálni.
Az édességek között decemberben a legkelendőbb a szaloncukor, amelyből a Spar csaknem 400 tonnát tervez eladni. A vállalat szintén
ilyenkor értékesíti a legtöbb friss halat, a legkeresettebb a lazac.
Mindegyik baromfifajta iránt megnő a kereslet, az éves vásárlói igényekhez képest különösen a friss pulykából és a friss víziszárnyasokból fogy több.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.