Az Adidas 5,55 milliárd eurós forgalommal zárt a tavalyi negyedik negyedévben, ez 5 százalékkal marad el az egy évvel korábbi időszakétól. A bevételből 5,07 milliárd az Adidas márka, 406 millió pedig a Reebok részesedése. Előbbinél egy százalékos pluszt, utóbbinál 5,2 százalékos csökkentést regisztráltak – derül ki a vállalat szerda reggel közzétett gyorsjelentéséből. A cég számára kedvezőtlen árfolyamhatásoktól szűrten viszont már minimális növekedést is ki tudott mutatni a világ második számú sportfelszerelés-gyártója. Az üzemi eredmény 225 millió eurós szintje 7,9 százalékkal alacsonyabb a bázisidőszakénál és 4,1 százalékos üzemi marzsot takar. A 151 millió eurós adózott nyereségnél 9,5 százalékos az éves alapú visszaesés.
A járvány sújtotta 2020-as év utolsó három hónapjában valamennyi piacukon visszaesett a forgalom,
még a vírus féken tartásában példát mutató Ázsiában is minimális, 0,6 százalékos bevételcsökkentést mértek, 1,92 milliárd eurós volt ott az összforgalom.
A negyedik negyedév szépített ugyan a 2020-as év egészének teljesítményén, de az Adidas így is 16,1 százalékos forgalomcsökkenéssel és 19,84 milliárd eurós bevétellel zárt. Az üzemi eredmény beszakadt, 72 százalékos összeomlása után 751 millió eurót mutattak ki a társaság pénzügyesei, a marzs ennek megfelelően 11,3 százalékról 3,8 százalékra olvadt. A 432 milliós adózott eredmény 78,1 százalékos zsugorodást jelent. A részvényesen számára ugyanakkor kedvező hír, hogy visszatérnek a tavaly felfüggesztett osztalékfizetéshez, s 585 millió eurót fizetnek ki, ha a májusi közgyűlés azt jóváhagyja. Ez papíronként 3 eurós osztalékot jelent.
Az idei év már a két számjegyű növekedésé lesz,
ebben a kiemelt sportesemények, mint a tokiói olimpia és a labdarúgó Európa-bajnokság fontos szerepet játszanak. Terveik szerint az üzemi marzsot 3,8 százalékról 9-10 százalékosra növelik, az újraindulást segítő marketingtevékenység magas költségeire a pluszbevételek bőséges fedezetet adnak. A nettó nyereséget 1,25-1,45 milliárd euró közé tornásznák fel.
A tavaly elhatározott szerkezeti átalakítások eredményeként a kínai piacukat „kiemelik” Ázsiából és önállóan gazdálkodhatnak, tekintettel arra, hogy az utóbbi években már ez a legdinamikusabban fejlődő profitgyártó régiójuk. A hozzá fűzött várakozásokat felvásárlása óta beváltani képtelen Reebok sportmárkájuk megújítására és pozícionálására tett erőfeszítéseiket feladták, a cég eladásáról februárban végleges döntést hoztak. Amíg a folyamat le nem zárul, a Reebok könyvelését függetlenítik az Adidasétól, hogy a potenciális vevő letisztítva láthassa a portékát. Ez nem lesz ingyen, csak az idén 200 millió euróval rontja az Adidas üzemi eredményét a válás.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.