A K&H Bank adatai szerint rekordmértékű, 31 százalékos növekedést ért el az első fél évben a SZÉP-kártya-felhasználás a tavalyi év azonos időszakához képest:
az élelmiszervásárlás, az alszámlák közötti átjárhatóság és az elfogadóhelyek számának bővülése járult hozzá leginkább a kártyák intenzív használatához, a forgalom megközelítette a 15 milliárd forintot.
A következő hónapokban is folytatódhat a növekedés, hiszen a nyári szabadságok idején, júliusban és augusztusban a legnagyobb a SZÉP-kártya-forgalom, az alszámlák közötti átjárhatóság pedig december végéig marad – írták.
Adataik szerint az alszámlák szerinti bontásban
a szálláshely forgalma 78 százalékkal, a szabadidő 19 százalékkal, a vendéglátás pedig 18 százalékkal nőtt 2021 első fél évéhez képest.
A február 1-jétől július 1-jéig terjedő időszakban élelmiszer-vásárlára a költések 26 százalékát fordították, ami azt mutatja, hogy a kártyabirtokosok jelentős része élt ezzel a lehetőséggel.
Az év végi egyenleghez képest mintegy 12 százalékkal kisebb összeg van a K&H SZÉP-kártyákon
– közölte Árva András, a K&H lakossági szegmensért felelős marketingvezetője. Az MKB Bank adatai szerint idén az első fél évben 20 százalékkal többet költöttek a SZÉP-kártyákról, mint az akkor költési rekordnak számító tavalyi azonos időszakban. A félévi költések 20,7 százaléka volt élelmiszer-vásárlás. Január–júniusban több mint 3500-zal emelkedett az MKB SZÉP-kártyát elfogadó helyek száma. Ebből azonban 1800 kizárólag élelmiszer-elfogadásra szerződött – közölte a pénzintézet.
Az OTP Bank első félévi SZÉP-kártya-forgalma
168,4 milliárd forintra nőtt az előző év azonos időszakában regisztrált 123,4 milliárd forintról.
Júniusban 31,5 milliárd forint értékben költöttek a kártyabirtokosok, ez kissé elmarad a tavaly júniusi 33,6 milliárd forinttól. Az alszámlák közül az OTP SZÉP-kártyások a legtöbbet a vendéglátásban költöttek az első fél évben: 106,8 milliárd forintot, ezt követi a szálláshely 46 milliárd és a szabadidő 15,8 milliárd forinttal. A sorrend júniusban is ugyanez, a legtöbbet, 19,3 milliárdot a vendéglátás alszámlákról költötték el a kártyatulajdonosok – közölte az OTP.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.