A Magyar Termék Nonprofit Kft. ismét elindítja a „Vedd a hazait! Védd a hazait!” kampányát, amely a Covid-járvány idején a hirtelen változó körülményekre reagálva arra hívta fel a figyelmet, hogy ha hazai termékeket vásárolunk, akkor azzal magyar munkahelyeket védünk meg – mondta a kampányt beharangozó tájékoztatón Benedek Eszter, a kft. ügyvezetője. Értékelése szerint ez az akciójuk akkor nagy sikert ért el, gyakorlatilag mozgalommá terebélyesedett: több mint száz cég csatlakozott hozzá, nem csak a meglévő partnereik közül, hanem új vállalatok is, azóta pedig 30 százalékkal növekedett a névjegyhasználók száma. Az erejük az összefogásban van, hiszen a közösségi megjelenésekkel sok gyártónak tesznek lehetővé országos megjelenést – hangsúlyozta.
A kampány újraindítását az indokolja, hogy a jelenlegi gazdasági helyzet összetettebb, illetve nehezebb is, mint a Covid-járvány idején volt. A Magyar Termék Kft. tavaly év végén 16 ezer ember megkérdezésével készített egy online piackutatást, a válaszokból pedig az derült ki, hogy az amúgy is árérzékeny magyar vásárlók számára az ár a korábbiaknál is nagyobb hangsúlyt kap. Ugyanakkor
a fogyasztók nem mondanak le a hazai termékekről, hiszen 96 százalékuk számára az is fontos, hogy a kereskedelmi láncok polcain minél több magyar termékből tudjanak választani.
Az ügyvezető kiemelte: a kampányokkal az is céljuk, hogy a vásárlók ne csak a védjegyet lássák, hanem azt is, hogy ezek mögött a termékek mögött emberek, munkahelyek állnak.
Ma egyébként már több mint 230 gyártó ötezernél is több árucikke jogosult a Magyar Termék védjegyrendszer valamelyik emblémájának használatára – mondta Benedek Eszter. Ennek a gazdasági jelentősége is óriási, hiszen ezek a cégek több mint 50 ezer főt foglalkoztatnak, éves összárbevételük pedig meghaladta a 2650 milliárd forintot. Idén szeretnék elérni a 3 ezermilliárd forintos árbevételt, ami nemcsak azt jelenti, hogy a védjegyhasználat növekszik, hanem azt is, hogy a termékek gyártói stabilak – tette hozzá.
Az elmúlt öt évben másfélszeresére növelte a feldolgozott tej mennyiségét – mondta Sallai Attila, a százszázalékban magyar tulajdonú, Vácon és Miskolcon tejfeldolgozót üzemeltető Naszálytej Zrt. vezérigazgatója. A cég a mostani kampányban egy „Vedd a hazait! Védd a hazait!” szlogennel ellátott márkatermékkel vesz részt. A Magyar Termék védjegy egyébként minden brandtermékükön szerepel. A vezérigazgató elmondta azt is, hogy éves szinten 110 millió liter, kizárólag magyar termelőktől felvásárolt tejet dolgoznak fel.
Az Auchan budaörsi áruházában állandó választékban körülbelül 50 ezer terméket találhatnak meg a vásárlók, amelynek a fele élelmiszer – mutatta be a tájékoztató helyszínéül szolgáló áruházat Nagy Attila, az Auchan Magyarország Kft. választék- és beszerzési igazgatója. A termékek kiválasztásánál fontos szempont, hogy magyar termelőtől származzanak, ennek eredményeként
a legutóbbi mérés szerint a hús, a tejtermék, a zöldség-gyümölcs, a konzerv, a tészta, a lekvár és méz kategóriákban a nemzetközi láncok közül az Auchanban a legmagasabb, körülbelül 74 százalék a magyar termékek aránya,
és az ötezer védjegyes termék szinte mindegyike megtalálható náluk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.