Elkezdte bevezetni az áruházaiban a digitális ártáblákat a Lidl Magyarország – erről az itthon piacvezető kiskereskedelmi lánc tájékoztatta a Világgazdaságot.
A Lidl Magyarország azzal magyarázta a lépést, hogy törekszik az innovációra és az esetleges hibák elkerülésére. Az utóbbira volt példa a közelmúltban: a Világgazdaság nemrég írt arról, hogy a német diszkont kalocsai üzletében négy forinttal árazták le a tejfölt. A német diszkont lapunknak elismerte, hogy hibát követtek el. Mindenesetre a digitális ártáblák a várakozások szerint lehetővé teszik az akciók és egyéb információk valós idejű módosítását. Vagyis elméletileg így kiszűrik annak a lehetőségét, hogy a jövőben téves árakat és hibás akciókat tüntessenek fel az üzletekben. Csakhogy ez a változás egyik része, a másik, hogy az újítással egyidejűleg
megszűnik az új árak kinyomtatásának és az üzletekben való elhelyezésének folyamata.
Tehát a Lidl kivezeti a papíralapú árcímkéket. Arra hivatkozik, hogy annak összetettsége „magában rejtheti a áruházakban dolgozó munkatársak hibázásának lehetőségét”.
A Lidl bejelentése némiképp a semmiből jött, bár voltak előjelei. Április közepén már jelezte, hogy mérlegelik a váltás lehetőségét. Akkor a nemzetközi és a hazai sajtó is beszámolt arról, hogy a portugál Lidl digitális ártáblákra cseréli le a hagyományos, papíralapú cédulákat, miután sikeresen lezárult az erre vonatkozó tesztidőszak. Ezzel üzletenként 400 kilogramm papírt spórol meg a portugál Lidl-leány. Valószínűleg helytálló azt feltételezni, hogy a magyar Lidl boltjai is hasonló megtakarítást tudnak majd elérni. Mindenesetre Portugália összes Lidl-egysége így 108 tonna papír felhasználása alól mentesül, ami átszámítva 1485 fa kivágását teszi fölöslegessé. A portugál menetrend szerint 2024 első fél évében minden Lidl-bolt átáll a digitális ártáblás rendszerre.
A papír árcímkékhez képest a digitális megoldás lehetővé teszi az árak és információk szinte valós idejű módosítását, ezzel pedig optimalizálja a bolti folyamatokat. A digitális címkék közvetlenül a készletgazdálkodási rendszerhez kapcsolódnak, ezért aztán automatikusan frissül rajtuk minden változás. Ennek eredményeképp lényegesen egyszerűsödik az új árak kinyomtatásának és az üzletekben való kihelyezésének bonyolult folyamata, ezt ugyanis kézi erővel kell elvégezni.
Leárazási hullám indul a magyar boltokban – Napokon belül kétezer terméket akcióznak leJókora nyomás alá helyezi a Tesco a versenytársakat. Átlagosan tíz, de sok esetben akár 30 százalékkal csökkenti az árait. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.