BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Balaton-tanulmányok közpénzből - Félmilliárd már elment rá

A rendszerváltás óta csaknem 500 millió forint közpénzt költöttek a balatoni üdülőkörzet fejlesztését célzó tanulmányokra. Hasznosulásuk nem számszerűsíthető.

"A balatoni turizmus alakulása és a turisztikai tárgyú tanulmányok közt direkt összefüggés nem mutatható ki. Az ezekre kifizetett megbízási díjak és az ágazat bevételnövekedése közötti kapcsolat vizsgálata bizonytalan eredményt hozna, mivel a tanulmányok többsége elméleti jellegű, amelynek hasznosulása számszerűen nem fejezhető ki" - egyebek mellett ez olvasható az Állami Számvevőszék (ÁSZ) idén elkészült helyzetértékelő tanulmányában - írja a Népszabadság.

A balatoni régió turisztikai tárgyú tanulmányainak költségeit, ezek indokoltságát, illetve hasznosulását firtató elemzést a parlamenti pártok felkérésére készítette el az ÁSZ Fejlesztési és Módszertani Intézete.

A Balatonnak rendkívül szerteágazó szakirodalma keletkezett a rendszerváltozás óta eltelt időszakban, ám ezek döntő része állami intézményekben készült. A turisztikai tárgyú tanulmányokat a Magyar Turizmus Zrt. és Balaton Fejlesztési Tanács rendelte meg. Az előbbi a Balaton régióira vonatkozó 11 írásra öszszesen 39,2 millió forintot fizetett ki, míg a nagyobb merítésű - a magyar tengert is érintő - tanulmányokra 302,4 milliót költött. Készült fölmérés például a Balatontourist kempingjeibe érkező dán turistákról.

A tanulmányok közül csupán egyetlen hozott konkrét eredményt: a Balaton Turizmus Kártya bevezetését. A többi hasznosítását a fejlesztési koncepciókba, illetve a marketingbe való beépítés jelentette. A különféle pályázatokon elnyert támogatások felhasználásának ellenőrzése külső szerv részéről igen esetlegesen és ritkán történik - állapította meg az Állami Számvevőszék.

Kapcsolódó cikkek:

Élünk-halunk a Balatonért

Jövőre még szebb lesz a Balaton-part ékköve

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.