Meglepetések tárházával szolgál az idei amerikai elnökválasztás: az első színesbőrű elnökjelölt, a megválasztása esetén minden idők legidősebb beiktatott elnöke, a soha nem látott pénzgyűjtés, a külföldi kampányutak mellett a reklámokra költött pénzek is a csillagokat közelítik.
Az idei reklámköltések összege előzetes számítások szerint túllépi a 800 millió dollárt is (120 milliárd forintot) - idéz elemzőket a Reuters. Korábban 500 millió volt a rekord, 2004-ben.
Ez egyben jó hír az Egyesült Államtok televíziós társaságainak is, akik reklámkiesésekkel szenvedik el az ingatlan-, autó- és pénzpiaci visszaesést.
„Minden hónapban újabb rekordot döntünk” – mondta a CBS pénzügyi igazgatója. A csatorna csak az idei első negyedévben 30 millió dollárnyi politikai reklámszerződést kötött. A kampány nyertese emellett az NBC és az ABC médiatársaság. Sőt, még a YouTube is kaszál.
Egyedül Barack Obama várható demokrata elnökjelölt 286 millió dollárt kalapolt össze választóitól május végéig. E pénzzel pedig jelentős műsoridőt vásárolt számos „republikánus államban”, mint Alaszkában, Montanában és Indianában. Összegyűjtött pénzének köszönhetően könnyen kampányolhat az olimpia alatt, illetve például a fiatalokat célzó MTV zenecsatornán is.
McCain – a saját maga által kidolgozott törvény értelmében – a kampány utolsó két hónapjában összesen 85 millió dollárral fog gazdálkodni. Obama lemondott erről a szövetségi pénzről, ami ellenben feljogosítja, hogy saját kútfőjére gyűjtsön. Mindkét jelölt napi kampánykiadása 250-300 ezer dollár körül mozog.
Az említett törvény egyben kötelezi a televíziós társaságokat, hogy legalacsonyabb rátájukon kínáljanak műsoridőt a kampányolóknak. Sőt, a helyi adók kötelesek ugyanannyi időt biztosítani minden jelöltnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.