BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megindult a lejtőn az autóipar - A BMW-t, a Mercedest is kevesebben veszik

Az elhúzódó globális gazdasági visszaeséstől való félelem miatt a kisméretű, valamint a kis fogyasztású kocsik kerülnek az érdeklődés középpontjába – írta a The Wall Street Journal a nagyközönséget október 4–19-ig fogadó Párizsi Autószalon sajtónapján.

Iparági elemzők szerint Európában ebben az évben 5,5 százalékkal, 14 millióra, 1997 óta a legkisebb értékre szűkül a piac. Jövőre pedig további 3-5 százalékos visszaesés várható, ez az évtized legrosszabb eredménye lesz. Pedig az első fél év nem volt rossz. A harminc európai ország (az EU27 és az EFTA) forgalmának átlaga pontosan 2 százalékkal marad el 2007 első hat hónapjáétól, ám augusztusban az EU15 és a három EFTA-ország alkotta Nyugat-Európában csupán Portugália autóforgalma emelkedett, a harminc európai országban pedig 15,5 százalékos volt a piacszűkülés átlaga, 780 301 gépkocsi kelt el.

Az értékesítés visszaesése kihat a beszállítókra is, legutóbb a török autóalkatrész-gyártók szövetségének tagvállalatai panaszkodtak 30 százalékos rendeléscsökkenésre, ami létszámleépítéshez vezet az ottani gyárakban.

Ugyanakkor a gazdasági hullámzásnak hagyományosan ellenálló német luxusautó-szegmens a piaci átlagnál jobban szűkült: a BMW és a hozzá tartozó Mini 17 százalékkal adott el kevesebb kocsit augusztusban, de a Mercedes, valamint a Smart forgalma is 18,1-del esett.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.