BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szili: Jól halad az M6-os építése

Szili Katalin, az Országgyűlés elnöke helyszíni bejáráson a látottak alapján úgy vélte, hogy az M6/M60-as autópálya elkészül a 2010 márciusi határidőre. Puch László, a közlekedési tárca államtitkára is osztotta a házelnök véleményét, habár a korábban beomlott alagútról még folynak az egyeztetések.

Az épülő M6/M60-as autópálya révén Baranya megye bekerülhet az európai vérkeringésbe - mondta Szili Katalin, az Országgyűlés elnöke hétfőn az MTI-nek, miután megtekintette a sztráda megyei szakaszának építkezését, Véméndtől Bólyig. Hozzátette: a jelenlegi helyzetből ítélve biztos, hogy határidőre elkészül az autópálya baranyai része. Miután Magyarországra is begyűrűzött a gazdasági válság, ez a nagyszabású beruházás jó lehetőséget adhat a munkahelyteremtésre, illetve -megtartásra - közölte.

Az MSZP Baranya megyei képviselőcsoportja a 20 kilométeres autópályaszakasz építésének megtekintésével kezdte meg munkáját az új évben.

Puch László, a közlekedési tárca államtitkára az MTI-nek úgy nyilatkozott, hogy a hideg időjárás nem hátráltatja az építkezést, 100 százalék, hogy kész lesz az autópálya határidőre. Arra a kérdésre, hogyan állnak a munkálatokkal az épülő alagutaknál, elmondta: azt az alagutat kivéve, amely tavaly nyáron beomlott, jól haladnak a kivitelezők. Az ominózus "A" jelű alagút kapcsán továbbra is folynak az egyeztetések, de mindez nem hátráltatja a befejezést - tette hozzá.

Puch László közölte: valós közelségbe került, hogy megépülhessen az M60-as autópálya Pécs utáni folytatása. A tervek szerint a baranyai megyeszékhely és Szentlőrinc tehermentesítésére is megoldást nyújtó beruházás tervezése, engedélyeztetése még az idén megvalósulhat, a kétszer egysávos gyorsforgalmi autóút kivitelezése pedig akár 2010 elején megindulhat. Az államtitkár szerint a 6-os főútra Szentdénesnél rácsatlakozó autóút 2012-re készülhet el.

Az M6-os autópálya építése 2004 októberében kezdődött meg. Az Érdi-tetőtől Dunaújvárosig terjedő szakaszt 2006. június 11-én, míg az autópálya M0-ás csomópontját az Érdi-tetővel összekötő szakaszt 2008. szeptember 23-án adták át a forgalomnak. A Dunaújváros és Szekszárd közötti szakasz alapkövét november 5-én tették le Dunaföldváron.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.