A közvélemény kutatások egyértelműen bizonyítják, hogy a két párt választótábora nagyban átfedi egymást és a pillanatnyi politikai időjárástól függően jelentős szavazói tábor mászkál a két párt között. Ezzel a magyar politikatörténetben egyedülálló jelenség jött létre, a Dupla Párt, ami az egyik oldalról nézve mérsékelt, a másik oldalról nézve szélsőséges.
Ilyen politikai szörnyszülött lehetett az első világháborút és Trianont követő mély válságban az Egységes Párt is. Csak akkor még nem létezett a modern média és az általa közvetített kettős beszéd, amelynek révén Orbán megvalósíthatta Karinthy híres tréfáját: Álmomban két párt voltam és magammal társalogtam – fogalmaz a Népszavában Ágh Attila.
A magyar pártrendszer radikálisan átalakult és az utolsó lökést ehhez a globális válság adta meg. A legnagyobb párt az új rendszerben mégsem a Dupla Párt, bár az ikrek elvitték az európai választáson megjelent 36 százalék nagy részét, mintegy 70 százalékát. A legnagyobb párttá ugyanis az Apátia Párt nőtte ki magát, s az a nagy kérdés, hogy az európai választások ebben is új tendenciát jeleznek-e, s ezentúl mi is követjük a többi új demokrácia - mondjuk Lengyelország - trendjét, ahol a hazai választásokon is elég alacsony a részvétel, vagy az alacsony részvétel pusztán abból adódik, hogy ezek nálunk is "másodrendű" választásnak számítanak.
A magyar politikai közvélemény mélységesen mély megosztottsága igen sajnálatos ugyan, de mint motiváló erő mégiscsak a magas részvétel irányába mutat. Másfelől azonban sok körülmény utal az új tendencia megerősödésére, mindenekelőtt az, hogy a Dupla Párt szavazóinak magas, az Apátia Párt támogatóinak pedig alacsony a választási hajlandóságuk. A pártrendszer átalakulása ugyanakkor abban is megmutatkozik, hogy több új párt is próbálkozik, hiszen most kisebb a belépési díj, s ennek következtében a megszokottnál több párt kerülhet öt százalék alá, ami még súlyosabbá teszi a bejutott pártok által kapott voksokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.