A februárban megnyílt reklámozási lehetőség még nemigen lendített az ügyvédi szolgáltatások piacán, és számos problémával szembesítette az érintetteket. Vannak ügyvédek, akik a további liberalizációban látnának megoldást. Így az ügyvédi reklám ismét vitát generálhat.
Nem várt a reklámtilalom oldásától a piacot gyorsan megmozgató változást Réti László, a Budapesti Ügyvédi Kamara elnöke, de remélte, hogy jobb lesz az ügyfél-tájékoztatás. Ennek vannak jelei nemcsak ügyvédi honlapokon, hanem más erre szakosodott weboldalon is. Ám a kép még nagyon vegyes és ellentmondásos.
A reklámozás szabályainak és az ügyvédi szakmai szabályokra, a titoktartásra és a hivatás alapértékeinek tiszteletben tartására vonatkozó elvárásoknak érvényesülniük kell, de a reklámozás tiltása, oktalan korlátozása a hazai ügyvédeket versenyhátrányba sodorhatja – véli Réti. Aki már piacon van, azt a tilalom átmenetileg segíti, aki nincs, annak piacra lépését korlátozhatja. Egy nyílt pályánál ez a hivatás egészét érintő komoly kockázat.
A túlszabályozás helyett a világos beszéd lenne az átmeneti időszak alatt a legcélravezetőbb. Segíthetne viszont egy regulált és szankcionált, a biztosítási alkuszok tevékenységére emlékeztető közvetítői szerep kialakulása. Szükség van olyan kamarai projektre, amely összefogja az ügyvédi reklámozással kapcsolatos kérdéseket, és irányt mutat, mert egyelőre csak a sodródás érzékelhető – mondta Réti.
Nem tart az ügyvédi kommunikáció liberalizációjától Máttyus Ádám gazdasági ügyekkel foglalkozó ügyvéd. A szakmai publikációkat és előadásokat egyébként a reklámoknál sokkal hatékonyabb marketingeszköznek tartja a gazdasági jogi szolgáltatások piacán.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.