BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az NFL az igazi mézesbödön

A világ legértékesebb klubjai között tarol az NFL. A profi amerikaifutball-liga mind a 32 klubja ott van a Forbes listájának első 50 helyezettje között.

A Manchester United a világ legértékesebb sportklubja, de nem a labdarúgó-, hanem az amerikaifutball-klubok uralják az elitlistát.

Nemcsak a világ labdarúgócsapatait, hanem az összes sportklubot tekintve is a Manchester United a legértékesebb a Forbes listája alapján. Az amerikai magazin szerint az angol klub 1,86 milliárd dollárt ér. A tulajdonos Glazer családnak egy amerikaifutball-csapata is van, a Tampa Bay Buccaneers, amelyet 1,03 milliárd dollárra becsülnek. Az MU hitelállománya jelenleg 756 millió dollár. Az új mezszponzorával, az Aonnal négyéves szerződésben áll 32 millió dollár értékben. A csapat évi 40 milliót kap a Nike-tól. A labdarúgásnak nyolc klubja van a legszűkebb elitben. A Real Madrid az 5., az Arsenal a 7., a Bayern München a 19., a Barcelona a 26., az AC Milan a 34., a Chelsea a 46., a Juventus a 49. helyen szerepel.

A második legértékesebb egyletnek a profi amerikaifutball-ligában, az NFL-ben (National Football League) lévő Dallas Cowboy bizonyult. Az NFL klubjai taroltak a legjobb ötven között. A liga mind a 32 csapata ott van a top 50-es listán, az első tízben hatan szerepelnek. A liga televíziós bevételei 700 százalékkal emelkedtek 25 év alatt. A ligának összesen 3,8 milliárd értékű közvetítési szerződése van 2013-ig. Az NFL csapatainak átlagértéke 70 millió dollár volt a 80-as évek közepén, jelenleg átlagosan egymilliárdot érnek.

A szűk tízes listán egyetlenegy olyan klub van, amelyik nem a labdarúgásban vagy az NFL-ben érdekelt. A New York Yankees baseballcsapata a harmadik legértékesebb klub, amelynek tavaly 325 millió dolláros jegybevétele volt. A Major League Baseballt összesen hat csapat képviseli.

A már említett sportágak mellett csak az autósport és a kosárlabda szerepel az 50-es listán. Az autósportban a legértékesebb a Ferrari (13. hely) 1,07 milliárd dolláros értékkel. A McLaren is rákerült a lista 36. helyére, 815 millió dollárral. A kosárlabdában a New York Knicks (47.) szerepel a legjobban, 655 millió dollárral. Az amerikai profi kosárlabdaligát, az NBA-t összesen csak két csapat képviseli.

Sarapova sorozatban hetedszer a legjobban kereső sportolónő

Még mindig, immár hét éve Marija Sarapova (képünkön) a világ legjobban kereső női sportolója a Forbes listáján. Az orosz teniszezőnő 2010 júliusától 25 millió dollárt keresett.

A 24 éves csinos sportoló nemcsak a tenisszel keresi ezt a pénzt, hanem reklám- és szponzorszerződései, valamint neves magazinokban megjelenő fotósorozatai révén is. Olyan cégekkel van reklámszerződése, mint a Nike, a Head, az Evian, a Clear Shampoo, a Sony az Ericsson, a Tiffany és a Tag Heuer. A Nike-kal nyolc évre szóló kontraktusa van 70 millió dollár értékben. Sarapova eddig három Grand Slam-tornát nyert,

ő volt az első orosz teniszezőnő, aki vezette a világranglistát, összesen 17 hétig. Az utóbbi években sokat volt sérült, a 129. helyre is visszacsúszott. Az idén azonban már meccseinek 80 százalékát megnyerte, feljött a világranglista 5. helyére, és júliusban már döntőt játszhatott Wimbledonban. 5,2 millió követője van a Facebookon.

A világ legjobban fizetett sportolónői főként a teniszből kerülnek ki, a tízes listán heten teniszeznek. A női lista első tíz helyezettje összesen 113 millió dollárt keresett egy év alatt, a férfiak hasonló mezőnye viszont 449 millió dollárt.

A lista második helyezettje a tenisz-világranglistát vezető Caroline Wozniacki. A dán játékos 12,5 millió dollárt keresett, ebből 6 milliót szedett össze a helyezéseivel, de Grand Slam-tornát még nem nyert. A 21 éves hölgy a Yonex, a Compeed, az Oriflame és az Adidas céggel áll szerződésben.

A harmadik legjobban kereső az autóversenyző Danica Patrick volt. Az Indycarban és a Nascarban induló hölgy a negyedik nő, aki bejutott a férfiak által uralt mezőnybe.

A Williams testvérek – Venus és Serena – összesen 22 millió dollárt kerestek egy év alatt.

A teniszező hölgyek mellett szerepel még a dél-koreai műkorcsolyázónő, Kim Ju Na, aki 2010-ben a vancouveri téli olimpián egyéniben győzött, valamint a Rózsaszín Párducnak becézett golfozó, Paula Creamer.


A 24 éves csinos sportoló nemcsak a tenisszel keresi ezt a pénzt, hanem reklám- és szponzorszerződései, valamint neves magazinokban megjelenő fotósorozatai révén is. Olyan cégekkel van reklámszerződése, mint a Nike, a Head, az Evian, a Clear Shampoo, a Sony az Ericsson, a Tiffany és a Tag Heuer. A Nike-kal nyolc évre szóló kontraktusa van 70 millió dollár értékben. Sarapova eddig három Grand Slam-tornát nyert,

ő volt az első orosz teniszezőnő, aki vezette a világranglistát, összesen 17 hétig. Az utóbbi években sokat volt sérült, a 129. helyre is visszacsúszott. Az idén azonban már meccseinek 80 százalékát megnyerte, feljött a világranglista 5. helyére, és júliusban már döntőt játszhatott Wimbledonban. 5,2 millió követője van a Facebookon.

A világ legjobban fizetett sportolónői főként a teniszből kerülnek ki, a tízes listán heten teniszeznek. A női lista első tíz helyezettje összesen 113 millió dollárt keresett egy év alatt, a férfiak hasonló mezőnye viszont 449 millió dollárt.

A lista második helyezettje a tenisz-világranglistát vezető Caroline Wozniacki. A dán játékos 12,5 millió dollárt keresett, ebből 6 milliót szedett össze a helyezéseivel, de Grand Slam-tornát még nem nyert. A 21 éves hölgy a Yonex, a Compeed, az Oriflame és az Adidas céggel áll szerződésben.

A harmadik legjobban kereső az autóversenyző Danica Patrick volt. Az Indycarban és a Nascarban induló hölgy a negyedik nő, aki bejutott a férfiak által uralt mezőnybe.

A Williams testvérek – Venus és Serena – összesen 22 millió dollárt kerestek egy év alatt.

A teniszező hölgyek mellett szerepel még a dél-koreai műkorcsolyázónő, Kim Ju Na, aki 2010-ben a vancouveri téli olimpián egyéniben győzött, valamint a Rózsaszín Párducnak becézett golfozó, Paula Creamer.

-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.