BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Több mint kétszázmillió fontot költenek a királyi csecsemő születésére

Hivatalosan mára várja első gyermekét Vilmos herceg és Katalin hercegné. A szülőkkel együtt a brit kiskereskedők is örülnek a jövevénynek: piackutatók több száz millió fontos bevételnövekedésre számítanak a szuvenírek, italok és millió más termék forgalmából. A kereskedőkön kívül bukmékerek és szállodák is profitot remélnek az eseménytől

Trónörököst így még nem várt Nagy-Britannia, mint Vilmosét és Katalinét. A hercegné hivatalosan ma hozza világra első gyermekét. II. Erzsébet születendő dédunokája előtt ugyan ketten is várnak a koronára, ám az alattvalókat ez nem érdekli, lelkesedésük pedig meglátszik a boltok forgalmán is.

Az őrület nem most kezdődött: amikor a hercegné decemberben reggeli rosszullétei miatt kórházba került, egy élelmes kereskedő „királyi hányószacskókat” dobott piacra. Az igazi pörgés persze most várható, és nem kis értékben. A Centre for Retail Research (CRR) brit piackutató az eseményhez kötődő eladásokat 243 millió fontra (83 miliárd forintra) becsüli július eleje és augusztus vége között.

A forgalmon belül nagyjából egyenlő arányban oszlanak el az ünneplésre szánt összegekből, a szuvenírokból, illetve az eseményt megörökító könyvekből, DVD-kből származó bevételek. (A pár 2011-ben rendezett esküvője és a királynő tavalyi gyémántjubileuma nagyjából kétszer ekkora forgalmat generált.)

A piackutató ennél pontosabb becsléseket is közölt. Szerintük nagyjából 4,8 millió brit fogja megünnepelni II. Erzsébet dédunokájának születését. Hangulatuk további javítása érdekében 62 millió fontot költenek majd alkoholra – hárommillió palack pezsgővel koccintanak majd. Csecsebecséből és játékból, úgy becsülik, 14 millió darabot adnak el. Jelentős tételt jelenthet az ajándéktárgyak exportja is – a hercegi pár rendkívül népszerű, különösen a nemzetközösség országaiban, illetve az Egyesült Államokban. Az ottani rajongók a brit piackutató szerint 37 millió fontot költenek majd el ünneplésként. A rendkívül népszerű pár körüli felhajtás ugyanakkor remek ingyenreklámot jelent a monarchiának, de általában az Egyesült Királyságnak is.

A születés annál is inkább jó üzlet, mivel – ellentétben a tavalyi olimpiai játékokkal – nem csak egy cég, hanem korlátozás nélkül bárki piacra dobhat bármit. Így a hercegnő, leánykori nevén Kate Middleton családja is kiveszi a részét az üzletből. A partieszközöket forgalmazó Party Pieces „Hercegnő vagyok” felirattal árul zsúrokra tányérokat, poharakat. A Harrod's királyi bébiporcelánt tart, a Mothercare kis koronákkal és Herceg/Hercegnő felirattal díszített babaruhákkal egészítette ki kollekcióját. Több ponyvakiadó terhes hercegnőkről szóló regényeket adott ki, de ha ez nem elég romantikus, a Grosvernor's House luxusszálló egyik lakosztályát rendezte át úgy, hogy az akár alkalmas lenne egy királyi utód fogadására is. A 2300 fontos szobaárból nyilván telik takarításra, ha valaki véletlenül tényleg egy csecsemővel érkezik a drága bútorok közé. Ha valakinek nincs ennyi pénze, ellátogathat a Krispy Kreme amerikai fánklánc brit üzleteibe. Itt a fánkok csokimázán apró cukortalpakat helyeztek, és kék meg rózsaszín töltelékkel is árulják az édességeket – amíg bele nem harap a vendég, nem tudja, melyikkel is.

Nem véletlenül: még mindig nem tudni ugyanis, milyen nemű lesz a gyermek. Ez természetesen meglódította a bukmékerek fantáziáját is: a Daily Mail által megkérdezett fogadóiroda inkább arra tesz, hogy lány: 1,3-szoros pénzt fizet arra, hogy hercegnő jön világra, és 2,5-szerest, ha egy kis herceg. Így egyelőre a babakelengyék színéről sincsenek különösebb információk – tehát mind a rózsaszín, mind a kék kelendő –, az viszont biztosra vehető, hogy Katalin a sajátja után a gyerek ruházatában is divatot teremt majd. A birminghami piackutató úgy véli, akár 13 százalékkal, 288 millió fontra emelkedhet a nyári időszakban bébiholmikra költött összeg, csupán amiatt, hogy utánozzák azt a márkát, azt a stílust, amelyet a szülők követnek majd. Emlékeztetnek: az iCandy babakocsigyártó számára a legjobb ingyenreklám az volt, mikor Vicktoria Beckham egy ilyen vásárolt valamelyik gyereke születése után.

Egyelőre azt sem tudni, melyik az a szerencsés szállító, amelyik a kelengyéket szállíthatja majd. Annyit azonban lehet tudni, hogy a szülők is kapnak egy „finn csomagot”. A Finnországban több évtizede bevett pakkban ruhák és más fontos eszközök találhatók, ezt Helsinkiből elküldték Katalinnak és Vilmosnak is. A Kensington Palota köszönettel át is vette az ajándékot, így az már biztos: nem marad pelenka és rugdalózó nélkül a királyi csecsemő.

A paparazzók készülnek

Katalin ugyanabban a kórházban hozza világra első gyermekét, ahol 31 éve férje, Vilmos is született. A brit bulvárlapok számításai szerint a szülés, konzultációkkal és a kórházi szoba árával együtt nagyjából 10 ezer fontjába kerül a királyi háznak.

A hercegnő ugyan lapzártánkig még nem bukkant fel, ám a lesifotósok már a hónap eleje óta ott táboroznak a St. Mary's előtt. Sőt, a biztonság kedvéért már hetekkel ezelőtt megtiltották a parkolást a kórháznak annál a szárnyánál, ahová Katalint várják.

A hercegnő ugyan lapzártánkig még nem bukkant fel, ám a lesifotósok már a hónap eleje óta ott táboroznak a St. Mary's előtt. Sőt, a biztonság kedvéért már hetekkel ezelőtt megtiltották a parkolást a kórháznak annál a szárnyánál, ahová Katalint várják.-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.