BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Férfivilágban élünk

Igaz, hogy férfivilágban élünk – mondta a Világgazdaság Nők az üzleti csúcson című konferenciáján Ternovszky Ferenc, a Budapesti Gazdasági Főiskola főiskolai tanára. „Ezt az ajtót nagyon nehéz áttörni” – tette hozzá. Nem az egyenjogúság, nem a humanista elvek, hanem a profit miatt kell foglalkozni a kérdéssel.

„A siker kulcsa a nő, a XXI. század a nők évszázada lesz. A munkák inkább női kompetenciákat fognak igényelni, képzettségük és tudások egyre inkább előre fog törni” – vélekedett.

A diplomás nők aránya 2020-ra az OECD becslése szerint 70 százaléka fölé emelkedik, de ma még nem tudják megtalálni a képzettségükhöz szükséges munkakört. Magyarországon 10 százalék alatt van a női felsővezetők aránya.

Ternovszky Ferenc szerint a női erőforrás menedzsment elsőrendű gazdasági kérdés. „Ha több profitot akar a vállalat, akkor jobb vezetésre van szükség, jobb termékeket kell eladni.”

A fő akadálya annak, hogy a nők felsővezetők legyenek a kutatások szerint a munka és a család ütközése. A nők és a férfiak is ezt teszik az első helyre. Komoly probléma még, hogy a nők nem segítik egymást.

A férfiaknak mindegy, hogy milyen vezetőjük van, a nők több mint 70 százaléka viszont férfi vezetőt szeretne. Kevés a női vezetői minta és a nők gyengébbek a hálózatépítésben. Ha nem épül a hálózat, akkor nem lehet előrejutni – hangsúlyozta Ternovszky.

Felhívta a figyelmet arra, hogy a nők és a férfiak különböznek egymásról. A nők képesek egyszerre számos feladatra figyelmi, a férfiak viszont egyszerre csak egy dologra koncentrálnak. A bérkülönbség azért is kialakulhat, mert a fiúk a bértárgyalásokon alkudni kezdenek.

Az Európai Bizottság szerint 56 százalékkal magasabb a profit a vegyes összetételű cégvezetéssel rendelkező cégeknél – hívta fel a figyelmet Ternovszky. „A nők sikere siker a nőknek, a szervezetnek, a családnak.”

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.