Egyetlen országos sugárzású kereskedelmi rádió és tévé sem jelentkezett a határidőig a Nemzeti Választási Bizottságnál (NVB), hogy az európai parlamenti (EP-) képviselők választásának kampányában politikai reklámot kívánna közzétenni, ez pedig azt jelenti, hogy csak a közszolgálati rádiókban, tévékben lesznek politikai reklámok.
A jogszabály szerint amennyiben a közszolgálatinak nem minősülő, országosan elérhető lineáris médiaszolgáltatást nyújtó szolgáltatók (televíziók és rádiók) biztosítani kívánják politikai reklám közzétételének lehetőségét, ezt legkésőbb a szavazás előtti 50. napig - az EP-választás esetében április 5-ig - kötelesek voltak közölni a NVB-vel. A jogszabály szerint ha a médiaszolgáltató határidőben nem nyilatkozik, politikai reklámot nem tehet közzé a kampányidőszakban.
Az országgyűlési választás kampányában a Nemzeti Választási Bizottság több műsorszolgáltatót is megbírságolt, amiért politikai reklámot tett közzé, holott előzetesen nem jelezte ezt a szándékát. Az április 5-i határidőig egyetlen országos kereskedelmi rádió és tévé sem jelezte az NVB-nél, hogy a kampányban politikai reklámot akar közölni, így csak a közszolgálati csatornákon lesz politikai reklám.
A Nemzeti Választási Bizottság azt követően dönt a listát állító pártok politikai reklámjainak közzétételére rendelkezésre álló közszolgálati műsoridő felosztásáról, hogy valamennyi EP-lista nyilvántartásba vétele jogerőssé vált. A választási eljárásról szóló törvény szerint az EP-választást megelőző kampányidőszakban a listát állító pártok politikai reklámjainak közzétételére rendelkezésre álló időtartam együttesen véve 300 perc. A jelölőszervezetek rendelkezésére álló időtartamot az egyes listák között egyenlő arányban kell felosztani.
Az NVB nyolc listát vett nyilvántartásba az EP-választásra, vagyis a nyolc listát állító jelölőszervezet listánként 37 perc 30 másodperc időtartamban teheti közzé politikai reklámját a Magyar Televízió Zrt., a Duna Televízió Zrt. és a Magyar Rádió Zrt. médiaszolgáltatásában. A jelölőszervezetek rendelkezésére álló időtartamot közszolgálati médiaszolgáltatóként egyenlő arányban kell felosztani. Ennek alapján a három lineáris médiaszolgáltatást nyújtó közszolgálati médiaszolgáltató egyenként és pártlistánként 12 perc 30 másodperc időtartamban köteles közzétenni az országos pártlistát állító jelölőszervezetek politikai reklámjait. A politikai reklám - amelynek a célja a jelöltek, jelölőszervezetek népszerűsítése - a jogszabály szerint televízióban, rádióban jelenhet meg. A politikai reklámhoz véleményt, értékelő magyarázatot fűzni tilos. A politikai reklám közzétételéért a médiaszolgáltató ellenszolgáltatást nem kérhet, és nem fogadhat el.
MTI -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.