Mint mondta, az utóbbi napokban "kisebb hullámveréseket" kiváltó tájékoztató kampány célja, hogy minél többen vegyenek részt a nemzeti konzultációban, annak plakátja pedig állásfoglalás a magyar közvélemény, valamint üzenet az országba illegálisan belépni kívánók számára arról, hogyan vélekedik a kormány ezekről a kérdésekről.
Ez az állásfoglalás és üzenet úgy fogalmazódott meg, hogy mindenki számára egyértelmű és közérthető legyen, egészen biztosak vagyunk benne, hogy a magyarok érteni fogják, és egészen biztosak vagyunk, hogy az üzenet eljut a sokszor embercsempészek vagy szervezett formában Magyarországra érkező illegális migránsokhoz is, illetve azokhoz az embercsempészekhez, akik az útjaikat szervezik" - jelentette ki Kovács Zoltán.
A kormányszóvivő jelezte: "a sajtó egy részében éppen a kampánnyal kapcsolatban megjelent gyűlöletkeltésről" nem kíván nyilatkozni, "a sokat kritizáló" ellenzéki pártok figyelmét arra hívta fel, "talán érdemes lenne saját magukban rendet tenni azt illetően, hogy a három felvetés, illetve állásfoglalás kapcsán melyikkel nem értenek egyet".
Elmondta azt is: a június végéig tartó, nyomtatott és elektronikus médiumokban is megjelenő kampány összköltsége nettó 300 millió forint.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.