Idén év végére a tendencia folytatódhat, az első félévben a tavalyival nagyjából megegyező számú panasz érkezett. A beadványok számának kedvező változását alapvetően a társadalmi változásokat is generáló jogszabályváltozások befolyásolták - írja a Napi Gazdaság.
Az is fontos tényező, hogy – a választási évekhez hasonlóan – a beadványozók „kivártak”, és a választások eredményétől tették függővé, panaszukkal az alapvető jogok biztosához, esetleg az új önkormányzati testülethez vagy polgármesterhez fordultak. Emellett a média is jelentős mértékben befolyásolja a panaszkodási hajlandóságot. A városokban élők négyszer több panaszbeadványt nyújtottak be, mint akik községekből küldték.
Az AJBH azonban nem csak a panaszok elbírálására alkalmas. Az 5471 írásban, vagy a honlap panaszbeadásra szolgáló felületén benyújtott beadvány mellett az irodát 14 365 esetben keresték meg, főként tájékoztatást kérve, vagy a konkrét ügy vizsgálatának helyzetéről érdeklődve, több mint 900 esetben pedig szóbeli panaszt tettek.
A panaszok legnagyobb részét a szociális ügyek, munkaügyek, oktatási, művelődési, egészségügyi, továbbá a rászorultság alapján járó ellátásokat, polgári jogi, pénzintézeteket érintő panaszok tették ki. A környezetvédelemmel kapcsolatos ügyek száma 2014-ben 213 volt, nemzetiségi jogot érintő beadvánnyal mintegy 200 ügyben fordultak a biztoshoz, illetve a nemzetiségi jogok védelmezőjéhez - írja a Napi Gazdaság.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.