Már majdnem hárommillió letöltésnél tart a YouTube-on a Neo Magazine Royale német tévéműsor klipje. A V for Varoufakis a pénzügyminisztert a legyőzhetetlen Németország egyetlen valós veszélyeként mutatja be: a két világháborút majdnem megnyerő, a világ második legnagyobb aranykészletével bíró országgal („ne kérdezd, honnan”) és annak tolókocsiban ülő pénzügyminiszterével szemben a tabukat döntő motoros pénzügyminiszter és a dögös felesége áll a mű fókuszában.
A rockparódia persze inkább önironikus és egyáltalán nem finomkodó antihazafiskodás, mint a „pénzügyi Herkules” kifigurázása. Abban azonban nem tévedtek a ZDF humoristái, hogy Varufakisszal sem a német, sem a többi euróövezeti kormány nem tudott mit kezdeni. Mondjuk Varufakisz se tudott velük dűlőre jutni. A dal egyébként mp3 formátumban megvásárolható több internetes boltban is.
„His name is Yanis, Varoufakis” – így kezdődik a Copacabana című sláger dallamára íródott dalocska, amelynek az előadói egyáltalán nem fáradtak azzal, hogy bármilyen látványelemet is adjanak performanszukhoz. Így be kell érnünk azzal, hogy három, a görögországi népszavazás eredménye és némi tudatmódosító által megihletett brit turista énekel, táncol és a kezük ügyébe kerülő evőeszközök segítségével zenél egy étterem teraszán. Mentségükre szóljon, hogy láthatóan képben vannak a görög eseményekkel kapcsolatban, de a Varufakiszt dicsőítő óda így is megragad a kocsmai politizálás szintjén. Szó szerint.
Egy nyolcbites Vafurakisz ugrál a pénzérmék után, de ha nekimegy egy papírnak, akkor meghal. Így foglalható össze az Apple áruházában március óta elérhető V for Varouf című játék, és nagyjából ezt is tudja. Vagy ahogy fejlesztője, Alkiviadosz Szpinosz megfogalmazta: Varou pénzt gyűjt az országának, Romföldnek, és megpróbálja elkerülni az ellensége által felé dobott gonosz papírdarabokat (vö. a hitelezői javaslatok). Ha nem sikerül, felrobban.
Azok sem maradnak játék nélkül, akik androidos készüléket használnak. Sőt, a Sandro, a görög eurófutó valamivel kifinomultabb grafikai megoldásokkal operál. A lényeg persze ugyanaz: Varufakisz (?) bokszszerelésben és usankában rohan a görög államcsőd elől, az útjába kerülő eurókat el kell kapnia, a politikusokat azonban ki kell kerülnie. A játék augusztusban került fel a Google boltjába, így érthető, hogy még François Hollande francia államfő is az ellenségek között jelenik meg, a félreértés miatt Sandrónk többször is elbukott a pályán.
Ahhoz képest, hogy Varufakisz az internetes mémgyár egyik kedvenc figurájává vált, nem nagyon van található weboldal, ahol ezeket a képeket és gifeket összegyűjtötték volna. A varoufakis.com ilyen, ám készítői hamar elveszítették a lelkesedésüket, így a Neo Magazine V for Varoufakis klipjének publikálása, vagyis február óta nem is tettek fel semmit. Persze az is elképzelhető, hogy a videó után úgy érezték, elérték a csúcsot, innen csak lejjebb vezetne az út. A V for Varoufakis egyébként láthatóan többeket megihletett a közösségi portálokon: a Twitteren és a Facebookon is több rajongói oldalt találunk ezen a címmel (esetleg V4Varoufakis, vagy Super Varoufakis nevek alatt).
Varufakiszt nem kell félteni: ha nem beszélnek róla, csinál maga körül hírverést. Arra azonban aligha számíthatott, hogy a Der Spiegel német hírmagazin internetes kiadásának szerkesztői egy képgalériát, sőt, egy közepesen hosszú cikket is szentelnek annak az ingnek, amelyet múlt pénteken az athéni parlamentben viselt.
A feltűnő ruhadarabról Alekszisz Ciprasz miniszterelnök is megemlékezett a plenáris ülésen, amikor megvédte volt miniszterét hazaárulás miatt ért vádaktól. „Nyugodtan szidhatják a politikai tervei, a nyilatkozatai, vagy az ingválasztása miatt, vagy azért, mert Aigina szigetén vakációzik. De azzal nem lehet vádolni, hogy ellopta volna a görögök pénzét” – mondta Ciprasz Varufakiszról, aki számára az aiginai nyaralójában való vakációzás az EU-val kötendő, rendkívül szigorú megállapodás tervezetének szavazásakor vált halaszthatatlanná.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.