BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Étrend-kiegészítő hirdetések miatt bírságolt milliókra GVH

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy az SCB TRADE Kft. jogsértően népszerűsítette a Belly-Fit erjesztett zöld- és puer teában pácolt japán aszalt szilva megnevezésű étrend-kiegészítő termékét, mert a Belly Fit egyes, az egészségre általánosan gyakorolt kedvező hatásával kapcsolatos, a termék összetételére vonatkozó állításai nem felelnek meg az ágazati szabályokban meghatározott reklámozási rendelkezéseknek. A jogsértésért 1.500.000 forint bírságot szabott ki a GVH - közölte a Versenyhatóság.

A GVH szerint az SCB Trade Kft. 2013 júniusa és 2015 szeptembere között közzétett egyes reklámjaiban több olyan állítás jelent meg - például a termék egészségre gyakorolt kedvező hatásaival kapcsolatban, elsősorban a testsúlycsökkentésre vonatkozóan -, amelyekből nem derült ki, hogy az adott tulajdonság pontosan melyik összetevő hatásának köszönhető.
   
A cég továbbá bizonyítatlanul tette közzé a Belly-Fit összetevőjéről a mennyiségi adatokat, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) ugyanis elvégezte a szükséges méréseket, és nem találta megfelelőnek a baktériumszámra vonatkozó értékelést ("Bifidobacterium longum, Lactobacillus acidophilus 10 milliárd/nap").
   
A GVH a bírság kiszabásakor a kommunikációs eszközök költségeire alapozott. Súlyosbító körülményként értékelte, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat egészségügyi problémával érintett, illetve a testtömegükkel elégedetlen fogyasztókat célzott meg, akik az átlagosnál érzékenyebbek az egészségügyi problémájukkal kapcsolatos kereskedelmi közlésekre.
   
Enyhítő körülményként értékelte ugyanakkor, hogy a cég haladéktalanul felhagyott a termék forgalmazásával, amikor megismerte az NFH laborvizsgálatának eredményét, az utolsó darabig visszavonta a terméket a magyar piacról, és viszonteladó partnereit kártalanította azzal, hogy visszavásárolta tőlük a terméket 2015 szeptemberében és októberében.
   
A termék reklámjában szerepelt a Rossmann Magyarország Kft. logója. A cég kötelezettséget vállalt arra, hogy egyes termékek, amelyeken a logója szerepel, csak a jóváhagyásával jelenhetnek meg, és kizárólag egyéb lépések megtételét követően (OGYÉI-szakvélemény - Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet - megismerésének birtokában) helyezhetők el a kommunikációs felületeken. A GVH elfogadta a Rossmann Magyarország Kft. vállalását, így nem állapított meg jogsértést és bírságot sem szabott ki vele szemben.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.