BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

ÁSZ: 472 médium tehet közzé politikai hirdetéseket

Az országgyűlési képviselők április 8-ai választása előtti kampányban 472 médium tehet közzé politikai hirdetést, ennyien juttatták el ugyanis a törvényben meghatározott határidőig árjegyzéküket az Állami Számvevőszékhez (ÁSZ) – közölte a számvevőszék pénteken.

Az ÁSZ tudatta azt is, hogy internetes oldalán, a www.asz.hu-n a „Választások” menüpont alatt tette közzé a parlamenti választást megelőző kampányidőszakra vonatkozó hirdetési árjegyzékeket.

Emlékeztettek: a kampányidőszakban a választási eljárásról szóló törvény szerint politikai hirdetést csak az a sajtótermék tehet közzé, amely előzőleg eljuttatta hirdetési árjegyzékét az ÁSZ-hoz, erre az országgyűlési választás kampányidőszakára vonatkozóan január 18-án 16 óráig volt lehetőség.

Az ÁSZ a határidőig beérkezett és a törvényi előírásoknak megfelelő hirdetési árjegyzékeket feldolgozta és sajtótermékek szerinti bontásban elérhetővé tette internetes oldalán, amelyen 207 nyomtatott és 265 elektronikus sajtótermék hirdetési árjegyzéke található meg.

Az április 8-ai országgyűlési választás hirdetménye a debreceni Kossuth téren 2018. január 25-én.
Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt

A számvevőszék nem vállal felelősséget a sajtótermékek által megküldött árjegyzékek tartalmáért.

A beérkezett árjegyzékeket az ÁSZ a törvényi előírásoknak megfelelő tartalommal tette közzé, a határidő lejárta után megküldött dokumentumokat nem vette figyelembe.

A választást követő 15 napon belül a sajtóorgánumoknak azt is közölniük kell, hogy a politikai hirdetéseket kinek a megrendelésére, milyen ellenérték fejében, mely időpontban és milyen terjedelemben tették közzé.

Az országgyűlési választást megelőző hivatalos kampányidőszak a voksolást megelőző 50. napon, február 17-én kezdődik.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.