BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Christie’s az online eladásokra fókuszál

A Christie’s 2017-es eredményeit ismertető jelentés szerint a világ vezető aukciósházának globális forgalmi eredménye 26 százalékkal nőtt.

A Christie’s 2017-es eredményeit ismertető jelentés szerint a világ vezető aukciósházának globális forgalmi eredménye 26 százalékkal nőtt, összforgalmának volumene 6,1 milliárd font (6,6 milliárd dollár) lett. A számokhoz nagymértékben hozzájárult, hogy novemberben ők aukcionálták 450,3 millió dollárért Leonardo da Vinci utolsó magánkézben lévő festményét, a Salvator Mundit.

Az összforgalomból az aukciós eladások 4,6 milliárd fontot (5,9 milliárd dollárt) tesznek ki, ami 38 százalékos növekedés, az online aukciók forgalma 55,9 millió fontos (72,4 millió dolláros) eredménye 12 százalékos növekedést mutat. A Christie’s adatai szerint az online vásárlók 37 százaléka új belépő a műtárgypiacra.

A privát eladásoknál viszont 32 százalékos csökkenést mértek, ezek összesített értéke 472,4 millió font (611,8 millió dollár).

A globális gazdasági és politikai bizonytalanságok ellenére a 2017-es erős év volt a művészeti piacon. Jussi Pylkkanen, a Christie’s globális elnöke szerint az eredményeket az alacsony kamatlábak is segítették, de hozzátette, a műtárgy biztos befektetés, egy Monet mindig Monet marad, egy Picasso mindig Picasso.

Pylkkanent meglepte az egyenletes földrajzi megoszlás: Amerikában értékesítették a műtárgyak 32 százalékát, Euró­pában és a Közel-Keleten 37 százalékot és Ázsiában 31 százalékot.

A múlt évben a tíz legdrágább műtárgyból hetet a Christie’s értékesített. Az összes vásárló 31 százaléka a Christie’s új partnere volt, legtöbben közülük online platformon vásároltak, ahol az új belépők aránya még magasabb (37 százalék). Az online értékesítést a Christie’s (akárcsak versenytársa, a Sotheby’s) kiemelten kezeli, tavalyi összesített eredménye a különböző online formákban elérte a 165,6 millió fontot (214,5 millió dollárt). Az online összforgalom növekszik, de az interneten eladott műtárgyak átlagára még mindig jóval kisebb, mint a hagyományos aukciókon szereplő tételeké. Pylkkanen szerint az online árak a Salvator Mundihoz képest összehasonlíthatatlanul alacsonyak, de a jövő ezen a területen van. A vezérigazgató a 2018-as tervekről úgy nyilatkozott: továbbra is az online értékesítési formára koncentrálnak, valamint a 2017 tavaszán nyitott Los Angeles-i irodájukra és az ázsiai vevőkre.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.