Európában is vezető sport a labdarúgás; a magyarok 54 százaléka érdeklődik, illetve nagyon érdeklődik a foci iránt, ezzel Magyarország a világranglista 15. helyén áll. A nők közel harmada követi figyelemmel a FIFA-világbajnokságot világszerte.
Tízből hét nő úgy tartja, hogy a labdarúgó-világbajnokság kimondottan vonzó esemény.
Maga a sportág általában minden harmadik nőt tartja lázban világszerte, míg a magyar nők kifejezetten kedvelik a focit: tízből 5-en követik.
A most zajló vébéről a magyarok 90 százaléka hallott, azonos arányban a nők és a férfiak. A férfiak mintegy kétharmada, míg a nők 40 százaléka követi aktívan figyelemmel.
A focirajongó országok toplistája, amely a lakosság érdeklődésének mértékét rangsorolja, ékesen illusztrálja, mennyire sikeresen hódította meg a sport a különböző kultúrákat.
Az Egyesült Arab Emírségek városi lakosságának négyötöde érdeklődik vagy nagyon érdeklődik a foci iránt, ezzel világelső. Ez az arány 3,2 milliós piacot jelent a sportág számára.
Az ötszörös világbajnok Brazília lakosságának „mindössze” hatvan százaléka érdeklődik a foci iránt, ez mégis 75 milliós tömeget képez.
A spanyol és a portugál lakosság foci iránti fokozódó érdeklődése az ütős nemzeti válogatottnak és az olyan sztárjátékosoknak, mint Cristiano Ronaldo tulajdonítható.
Magyarország ezen a listán a 15., megelőzve Oroszországot és az Egyesült Királyságot.
Az idei oroszországi vébét is beszámítva, a rangsorban 11 korábbi tornarendező ország szerepel, további hat rendezőként vagy társrendezőként a adott vagy a közeljövőben ad majd otthont kontinentális futballeseménynek.
Ez alól Magyarország, Csehország és Törökország kivétel, ám a törökök indultak az Euro 2024 rendezési jogáért, míg hazánk 2020-ban, a 12 országban megrendezésre kerülő Európa-bajnokságon biztosít pályát néhány mérkőzésnek.
A FIFA világbajnokság, több százmilliós nézőközönségével, olyan megaesemény, amely dollármilliárdos bevételt generál a különféle streamelő, illetve közvetítő csatornáknak
– mondta Vágyi Erik, a Nielsen értékesítési igazgatója. A közvetítési díjak annak dacára folyamatosan emelkednek, hogy a vébét a nagyobb piacokon továbbra is ingyenesen sugározzák, a fizetős televíziós csatornák kevésbé jelentősek e téren.
„Az előfizetői díjakat azért sem tudja meglökni egy-egy ilyen gigantikus sportesemény, mert csupán négyévente és rövid periódust ölelnek fel. Egy hónapokon átívelő futball-liga például sokkal alkalmasabb az előfizetői tábor szélesítésére” – tette hozzá a szakember.
Azokon a piacokon, ahol a labdarúgás kiemelt jelentőségű, jellemzően az állami csatornák veszik meg a közvetítési jogokat.
Sőt, bizonyos országokban, ilyen például Anglia, törvény írja elő, hogy a bajnokságot ingyenesen kell közvetíteni.
A médiafogyasztási szokások megváltozására reflektálva a vébét közvetítőknek érdemes arra is figyelmet fordítaniuk, hogy a fiatalabb korosztályok inkább mobilon vagy tableten nézik a meccseket (11-20 év között 25 százalék, 21-34 éves kor között 19 százalék), így erre optimalizált nézői élményben és megfelelő reklámokban érdemes gondolkodniuk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.