Nem meglepő, hogy a csapatsportok szintjén a világ legnépszerűbb sportágában, a labdarúgásban találhatjuk a legtöbb szponzorpénzt, a vállalatoknak ez a sportág biztosítja a legnagyobb megjelenési lehetőséget a márkaépítés terén.
Rengeteg olyan csapat van, amelyet mögött több tízmillió eurós, dolláros vagy fontos támogatói háttér leledzik, de
Pontosan ugyanennyit kap a Barcelona is a Rakuten technológiai vállalattól azért, hogy ott virítson a játékosok csíkos dresszén a cég neve. Ez kétszer annyi, mint amennyit az előző mezszponzor, a Qatar Airlines fizetett annak idején.
A Premier League második legjelentősebb mezszponzorpartnere a Yokohama gumigyártó, amely évi 40 millió fontot perkál a Chelsea-nek. Kiemelkedő együttműködésnek számít még a Tottenham évi 35 milliós megállapodása az American Insurance Associationnel, illetve a 30 millió fontot érő Arsenal–Emirates-partnerség.
Az egyéni sportolók ennél sokszorta jobban járhatnak, hiszen nem kell osztozniuk a pénzeken. Egyes tornák és versenyek meglehetősen busásan jutalmazzák a győzteseket, a teniszezők wimbledoni győzelme például 2 millió fontot hoz a konyhára.
főleg, ha belegondolunk, hogy egy olimpiai aranyérem mintegy 25 ezer dollárt ér. Tehát, ha egy Grand Slam megnyerése nagyjából 2-4 millió dollárt hoz, hogyan lehetséges, hogy Serena Williams bankszámláján 160 millió dollár áll? A válasz természetesen a szponzoráció.
A legendás teniszezőnő évente körülbelül 20 millió dollárt keres olyan támogatók által, mint a Nike, a Wilson, a Gatorade vagy az IBM.
Extrém eset, hogy a már visszavonult atléta, Usain Bolt is évi 30 milliót keresett csak szponzorációból, többek közt a Puma és a Visa jóvoltából.
Nála kevesebbet kaszált Lionel Messi, a Barcelona ikonja: 2016-ban 28 millió dolláros jövedelemre tett szert csak szponzorpénzekből. Ezt követően 2017-ben élethosszig tartó szerződést írt alá az Adidasszal, amely olyan összegű megállapodásról szól, hogy azt egyelőre még nem is merték nyilvánosságra hozni a felek. Azt viszont tudjuk, hogy Messi szakmai és reklámértéke együtt napjainkban nettó 340 millió dollár.
A kosárlabdázó LeBron James 2015-ben kötött, szintén élethosszig tartó Nike-kontraktusa a GQ jelentése szerint több mint 1 milliárd dollárról szól. Vele kapcsolatos friss hír, hogy másodszor is elhagyja a Cleveland Cavalierst: a 2010 és 2014 között már a Miami Heatben is szereplő klasszis igent mondott a Los Angeles Lakers vezetőségének:
LeBron mellett a Nike másik nagy fogása Cristiano Ronaldo, aki tulajdonképpen egy sétáló hirdetőtábla. Ő is élete végéig hordja a Nike felszereléseit, ám ezenfelül olyan cégekkel is szerződésben áll, mint a Tag Heuer vagy a Herbalife. A 2017-ben az év legjobban fizetett sportolójának választott portugál nettó piaci értéke 400 millió dollár.
Mindent és mindenkit leköröz azonban a svájci teniszlegenda, Roger Federer, aki 65 millió dollárt zsebelt be szponzorpénzekből.
A legjobban szponzorált sportolók listáján minden bizonnyal marad a trónon Federer, mert ha a hírek igazak, hamarosan aláírja új szerződését az Uniqlo sportszergyártóval, amely tíz évre 300 millió dollárt fizet majd neki.
A teljes cikk a Világgazdaság keddi számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.