A menetrendszerű megújulás során látványosabb külsőt, új applikációkat és vezetőtámogató rendszereket kapott a BMW egyterűje. Az Active Tourer műszaki hátterét is frissítették.
A többi között a turbófeltöltési technológia, az üzemanyag-befecskendezési nyomás és a hőelvezető rendszer változott, de új főtengelyt is bevetettek. A benzinesek a 225i xDrive kivételével a hagyományos, Aisin-féle automatikus váltó helyett opciós hétfokozatú, duplakuplungos szerkezetet kaptak.
Nemcsak a váltó illik nagyszerűen a maga négy hengerével már nagynak számító 20i motorhoz, hanem a motor is jó választás az autóhoz. Mivel bőséges az erőtartaléka, mindig alacsony fordulaton jár a motor, normál tempójú közlekedés mellett a gyorsan és észrevétlenül kapcsoló váltó 1000–1500-as fordulat között „pihenteti”. Amikor viszont szükség van rá, a 3000–4000-es tartományban BMW-hez méltó lendülettel, lineáris teljesítményleadással hozza mozgásba a vegyes használatban is takarékos Active Tourert.
Felépítése ellenére kifejezetten ínyére van a tempós haladás. A viszonylag magas súlypontot jól eltalált futóműhangolással ellensúlyozták. Feszes és stabil, szűk kanyarokban is kitartóan helytáll, miközben a rugózási komfortról sem kell lemondani.
Rosszabb minőségű útburkolaton inkább a futómű felől érkező zaj tűnik fel a különben csendes utastérben.
A Minihez mérhető agilitás a hasonlóan direkt kormányzáson is érezhető, a természetesen súlyozott kormánnyal precízen, élvezetesen irányítható. Szinte csak a szokásosnál nagyobb fordulókör szól a márka kínálatában idegen hajtásképlet ellen.
A cikk a Világgazdaság október 16-i számában jelent meg
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.