Nem panaszkodhat a Honda a CR-V-re, amely világszerte az eladási listák élén áll nemcsak a kompakt szabadidő-autók között, hanem abszolút értelemben is. Ránézésre nincs nagy változás az új generációnál, pedig teljesen új a megjelenés. Kisebb a fekete műanyag védőbetétek mérete, több a csillogó króm, de legkönnyebben az immár a csomagtérfedélre is benyúló hátsó lámpáról lehet felismerni az újdonságot.
A méretek nagyjából változatlanok, de a tengelytáv 3 centiméteres nyújtásával kicsit több helyet adtak az utasoknak, a hasmagasságot pedig 35 milliméterrel növelték meg. Ez utóbbiban az is benne van, hogy a korábbinál nagyobb átmérőjűek a kerekek.
A beszálláson úgy javítottak, hogy az ajtók körbefogják a küszöböt, azaz nem koszoljuk össze a lábunk szárát. A műszerfalon szembetűnő változás a nagyobb méretű díszbetét megjelenése, amely akár famintázatú is lehet. Eltűnt a műszerfal tetejéről a kis méretű multifunkciós kijelző, a helyére levegőrostélyok költöztek. Cserébe a műszeregység teljesen digitális, és rendelhető színes vetített kijelző is, amelyen megjeleníthető például az összkerékhajtásnál a nyomatékeloszlás.
Állandóan küld hátra egy kevés nyomatékot a rendszer, hogy szükség esetén azonnali legyen a reakció, tehát a tapadás elvesztésekor hamarabb kezdjenek hajtani a hátsó kerekek.
Korábban a kormánytól balra rejtőzött a gazdaságos üzemmódot aktiváló kapcsoló, most jól látható helyre, a váltókartól jobbra helyezték el a megnövelt méretű gombot. A legnagyobb változást nem itt, hanem a csomagtérpadlónál kell keresni az immár választható hátsó pótülések miatt. Ennek Lifestyle felszereltségnél 550 ezer forint a felára. Igyekeztek a lehető legnagyobb lábteret kialakítani, a hátsó felfüggesztés és a benzintank is laposabb. Ennek áldásos hatása, hogy a csomagtér nagyobb az ötüléses változatban, hiszen a raktérpadló alatti rekesz öblösebb.
A korábbinál 16 centiméterrel szélesebb nyílás és láblendítésre felnyíló ajtó könnyíti meg az ötüléses változatban 561 literes csomagtér megpakolását.
A harmadik üléssort egyébként kifejezetten gyermekek szállítására találták ki, felnőtteknek csak rövid távra ajánlott itt az utazás.
Az új modell tervezésekor még számoltak a dízellel, megnövelték a tansapka méretét, ahol az üzemanyag-betöltő nyílás mellett jut hely az AdBlue-betöltőnek is. Erre azonban mégsem lesz szükség, a japánok kiszámolták ugyanis, hogy csak az európai piac miatt nem éri meg az Euro 6d-Temp előíráshoz igazítani a dízelt, mert egész egyszerűen annyiba kerül előállítani, mint a hibridet. Az utóbbit sokkal nagyobb darabszámokban tudják gyártani, hiszen világszerte forgalmazzák majd.
A spórolni vágyóknak egyébként azért is vonzóbb alternatíva lesz a hibrid, mert jövőre elkészítik a hálózatról tölthető változatot.
A Genfi Autószalonon tanulmány formájában megmutatják majd a 2020-ban érkező akkumulátoros-elektromos kivitelt is.
A hibrid és az elektromos változatok csak ötüléses utastérrel érkeznek, az akkumulátort ugyanis a csomagtérpadló alá rejtik. A menetpróbán az első körben elérhető, 1,5 literes turbós kiviteleket lehetett vezetni. Kézi kapcsolású váltónál 173 lóerő és 220 newtonméter a teljesítmény, a fokozatmentes automatikus váltónál 193 lóerő és 243 newtonméter. A 20 lóerős többlettel is próbálják kompenzálni a sofőrök által érzett „késlekedést”; a mai sokfokozatú automatáknál is lehet már hasonlót tapasztalni. Magyarországon 7,799 millió forintos alapáron indul az új Honda CR-V forgalmazása, a két legolcsóbb változat elsőkerék-hajtású. Egyébként széria az összkerékhajtás, a fokozatmentes automatikus váltóért 740 ezer forintot kell fizetni. A legolcsóbb hétszemélyes változat 10,99 millió forintba kerül.
A cikk a Világgazdaság október 16-i számában jelent meg
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.