Az Európai Bizottság terrorizmus, a szervezett- és a kiberbűnözés elleni küzdelem összehangolásáért felelős biztos brüsszeli sajtótájékoztató keretében arról tájékoztatott, hogy a Google, a Facebook, a Twitter, a Mozilla és a reklámágazat más, valamint közösségi oldalakat képviselő piaci szereplők jelentése a dezinformáció visszaszorítását célzó, gyakorlati útmutatást tartalmazó kódex értelmében tett intézkedések terén
némi előrelépést mutat, nevezetesen a hamis profilok eltávolításában és az álhíreket terjesztő webhelyek láthatóságának korlátozásában. Ugyanakkor további intézkedésekre van szükség a politikai hirdetések teljes átláthatóságának biztosítása érdekében az európai parlamenti választások kampányának kezdetéig minden uniós tagállamban
– emelte ki. Aláhúzta, hogy a szolgáltatóknak figyelemmel kell kísérniük az eddig bevezetett intézkedések hatékonyságát, folyamatosan alkalmazkodniuk kell a hamis híreket terjesztők által használt új eszközökhöz, és gondoskodniuk kell arról, hogy a felhasználók további részleteket tudhassanak meg egy-egy hír, vagy hirdetés forrásáról.
Biztosítanunk kell továbbá, hogy az emberek valódi és objektív információkhoz férjenek hozzá, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy tájékozott döntéseket hozzanak.
Az uniós biztos elmondta, a jelentés azt mutatja, hogy az érintett szereplők a kötelezettségvállalások végrehajtása érdekében tett lépései mellett nagyobb átláthatóságot kell biztosítaniuk a felhasználók tájékoztatásának, a hamis vagy gyanús profilok ellenőrzésének és lezárásának, valamint a politikai hirdetések átláthatóságának javítása érekében. Emellett a keresőoldalaknak egyértelműbben meg kell határozniuk, hogyan kezelik a felhasználók böngészései által szerzett információkat, amelyek esetlegesen felhasználhatók a dezinformációs kampányokhoz – tette hozzá az uniós biztos.
A Facebook hétfőn a politikai hirdetésekre vonatkozó szabályainak szigorítását jelentette be, hogy megnehezítse a külföldi beavatkozásokat a közelgő EP-választásokba. Tájékoztatása szerint a módosítások nem csak a nyíltan egyes jelölteket vagy pártokat támogató hirdetésekre fognak vonatkozni, hanem azokra is, amelyek
olyan, rendkívüli módon átpolitizált témákról szólnak, mint például a bevándorlás.
Minden politikai hirdetés hét éven keresztül megtalálható lesz egy nyilvánosan hozzáférhető adatbázisban. Tudható lesz, hogy ki és mennyit fizetett értük, az is, hogy hányan látták őket, s milyen korú, nemű, lakóhelyű emberekről van szó.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.