BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Több mint 13 milliárdot költünk évente izzadásgátlóra

Értékben nyolc százalékkal nőtt az izzadásgátló termékek forgalma a hazai kiskereskedelemben 2018. május és 2019 áprilisa között: 13 milliárd forint fölött költöttek rá a magyarok. Ez 20 és fél millió darab terméket jelent, öt százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában, mutat rá a Nielsen kiskereskedelmi indexe.

A kiskereskedelmi forgalomban kapható dezodorok 62 százaléka célzottan izzadásgátló funkciót tölt be – derül ki a Nielsen közleményéből. A női és uniszex termékek viszik az értékbeli és darabszámbeli forgalom közel kétharmadát.

A kiszerelések közül leginkább a spray kelendő (közel 50 százalék), ezt követi a golyós dezodor, míg a stift bronzérmes. Ezek hárman viszik a teljes forgalom 92 százalékát értékben.

„Futottak még” kategóriába tartoztik a gél és krém alapú izzadásgátlók.

A sajátmárkás izzadásgátló terméket választja a magyar, a gyártói márkák 98 százalékos értékbeli forgalommal viszik a prímet.

Fotó: AFP

A hazai fogyasztók döntő többsége (több mint fele) drogériából szerzi be a terméket, de nem bánkódhatnak a nagy, 2500 négyzetméteresnél nagyobb alapterületű boltok sem: övék a forgalom több mint egynegyede.

„Egyre több izzadásgátló termék fogy” – mondta Dászkál Fruzsina, a Nielsen piackutatási tanácsadója.

Az értékesített darabszám tekintetében Budapest és környéke jár élen, itt realizálódik az összforgalom több mint egyharmada.

Az ország többi része kevésbé serényen küzd a verejték ellen: Északkelet- és Északnyugat-Magyarország viszi a forgalom egy-egy ötödét, míg a legkevesebb terméket délnyugaton vásárolják.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.