A kiskereskedelmi forgalomban kapható dezodorok 62 százaléka célzottan izzadásgátló funkciót tölt be – derül ki a Nielsen közleményéből. A női és uniszex termékek viszik az értékbeli és darabszámbeli forgalom közel kétharmadát.
A kiszerelések közül leginkább a spray kelendő (közel 50 százalék), ezt követi a golyós dezodor, míg a stift bronzérmes. Ezek hárman viszik a teljes forgalom 92 százalékát értékben.
„Futottak még” kategóriába tartoztik a gél és krém alapú izzadásgátlók.
A sajátmárkás izzadásgátló terméket választja a magyar, a gyártói márkák 98 százalékos értékbeli forgalommal viszik a prímet.
A hazai fogyasztók döntő többsége (több mint fele) drogériából szerzi be a terméket, de nem bánkódhatnak a nagy, 2500 négyzetméteresnél nagyobb alapterületű boltok sem: övék a forgalom több mint egynegyede.
„Egyre több izzadásgátló termék fogy” – mondta Dászkál Fruzsina, a Nielsen piackutatási tanácsadója.
Az értékesített darabszám tekintetében Budapest és környéke jár élen, itt realizálódik az összforgalom több mint egyharmada.
Az ország többi része kevésbé serényen küzd a verejték ellen: Északkelet- és Északnyugat-Magyarország viszi a forgalom egy-egy ötödét, míg a legkevesebb terméket délnyugaton vásárolják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.