„ÍGY SPORTOL MAGYARORSZÁG” – címmel ismertette az Intersport, a legújabb, Magyarország és a régió sportolási szokásait feltérképező egyedülálló, friss és átfogó felmérés eredményeit.
A felmérés fontos megállapítása, hogy Magyarországon szinte minden szülő (96 százalék) azt szeretné, ha gyermeke aktív, sportos lenne
– fejtette ki Horváth Csobán az Intersport Magyarország ügyvezető igazgatója. Hozzátéve: a sportegyesületek lehetőségeit, illetve tennivalóját mutatja, hogy hazánkban csak a gyerekek 35 százaléka tagja valamilyen sportegyesületnek.
Ebben nagy szerepe van annak, hogy a válaszadó magyar szülők majdnem fele szerint a sportegyesületi kínálat nem kielégítő a lakóhely, vagy az iskola közelében.
A felmérés szerint – ahol egy kérdésre több választ is lehetett adni –, a hat évesnél idősebb gyerekkel élő szülők 18 százaléka nem tudja, mennyit sportol gyermeke, 16 százalékuk szerint heti 1-3 órát, 21 százalékuk szerint legalább heti 5 órát, 40 százalékuk szerint pedig hetente több mint 5 órát tölt el sporttal a család kisebb tagja. Beszédes adat, hogy miközben a gyerekeknek csak 4,5 százalék nem sportol rendszeresen, az iskolai tornaóráknak köszönhetően egyértelműen megnőtt a gyerekek sporttal eltöltött óráinak száma, ezáltal pedig nagyrészüknek a sport beépülhet a mindennapjaiba.
A mobiltelefon, a közösségi média és a sport kapcsolatát elemző kérdésre a válaszadók 77 százaléka mondta azt, hogy minél gyakoribb a digitális média használata, a gyerekek és fiatalok annál kevésbé aktívak a sportban. Ugyanakkor a válaszokból az is kiderült, hogy a digitális média ösztönözhet is a sportra: a megkérdezettek 49 százaléka szerint a közösségi média arra motiválhatja a fiatalokat, hogy (többet) sportoljanak, míg 58 százaléka gondolta úgy, hogy a közösségi média sportos példaképeket állít a fiatalok elé. A válaszadók 59 százaléka szerint a közösségi média felkelti a fiatalok érdeklődését az új sportágak iránt.
A gyerekek sportra való motivációjához kapcsolódva a helyszínt illetően, a válaszadók 32 százaléka mondta azt, hogy a gyerekek számára fontos, hogy a természetben legyenek. 64 százalék szerint a mozgás öröme, 45 százalék szerint pedig az egészség és a fittség a gyerekek sport iránti motiváló ereje. Emellett a szülők 57 százaléka vallja azt, hogy a barátokkal való együtt sportolás a legfontosabb mozgatórugója annak, hogy egy gyerek mozogjon.
A felnőtt munkavállalók 59,1 százaléka válaszolta azt: hiába határozza el, hogy munka után sportolni fog, nincs elég motivációja a sportoláshoz, mert ezzel kapcsolatban motivációs mélyponttal küzd.
Ez az arány csak Csehországban és Szlovákiában jobb – 55,4 százalék, illetve 56,7 százalék -,
Emellett a válaszadók 59 százalék mondta azt, hogy a munka és az egyéb tennivalók mellett nem jut ideje arra, hogy a gyerekeivel sportoljon. Ugyanakkor, a megkérdezettek 82 százaléka mondta, hogy igyekszik sok mozgást beépíteni a munkás hétköznapokba, míg 62 százalék vallja azt, hogy csökken a munkában nyújtott teljesítmény, ha hosszabb időn keresztül nem sportol. 76 százalék tartja úgy, hogy a sportra mindig kell időt találni, akkor is, ha a munkahelyen sok a stressz. 62 százalék pedig szeretné még jobban beépíteni a munkás hétköznapjaiba a sportot.
A kérdésre, hogy milyen hatással van a rendszeres sportolás a munkájára, a válaszadók 67 százaléka mondta azt, hogy a sportolás után általában jobb a hangulata, míg 54 százalékuk szerint ettől nagyobb teherbírás, 48 százalék szerint pedig megnövekszik a teljesítőképesség,
míg 15 százalék szerint csökken a kiégés kockázata.
A felmérés során az is kiderült, hogy Magyarországon, a munkaadók csupán 32 százaléka biztosít dolgozói számára térítésmentes fitnesz lehetőséget. Vagyis a munkaadók 68 százaléka nem biztosít dolgozói számára térítésmentes fitnesz lehetőséget. A helyzet ugyanakkor másutt sem sokkal jobb: az arány Ausztriában 69 százalék, Csehországban 72,1 százalék, Szlovákiában 75,4 százalék, míg az éllovas Németországban 65,4 százalék.
A magyar válaszadók 51 a szabadban végzi a sporttevékenységeket, míg 85 százalék szívesen sportolna többet a természetben.
Az outdoor sportok kedvelői a friss levegőt szeretik
A természetben zajló outdoor sportok kedvelőinek 84 százaléka azért ezt választja, mert a friss levegőn akar lenni. 59 százalék szerint egyszerűen szép a természetben lenni, míg 51 százalék szabadnak érzi magát a természetben.
A kérdésre, hogy a természetben hol szeret a legjobban sportolni? A magyar válaszadók 51 százalékban az erdőt, 44 százalékban a vizeket, 40 százalékban a mezőket/parkokat, 22 százalékában a hegyeket jelölték meg.
A sportpálya a férfiak terepe
A férfiak 31 százaléka, de csak a nők 17 százaléka, mozog a legszívesebben a sportpályán. Vagyis majdnem kétszer annyi magyar férfi, mint nő, választja a sportpályákat.
Eszerint egy magyar vegyes focicsapat négy nőből és hét férfiból állna fel.
A kempingezéssel kapcsolatban adott válaszokból kiderült, hogy a válaszadók 86 százaléka szerint a kempingezés a szabadságot és a kalandot jelenti, míg 13 százalék szerint egyszerűen szép a természetben lenni. A válaszadók 66 százaléka külföldön szeret kempingezni, 42 százalék leginkább a fesztiválokon kempingezik. A válaszadók 11 százaléka 2-3 évente egyszer kempingezik, 38 százalék ritkán 38 százalék viszont soha nem kempingezik.
Az időskori sportolás kapcsán a válaszadók 92 százaléka gondolja úgy, hogy aki rendszeresen sportol, kiegyensúlyozottabban él, míg 69 százalékuk szerint a sport a fiatalság forrásaként hat.
Egy lusta ember csak saját maga tudja meggyőzni: a havonta egy alkalomnál ritkábban, vagy sohasem sportolók válaszaiból az is kiderült, hogy egy lusta embert sem egy orvos, sem egy barát nem tud meggyőzni. 43 százalékuk szerint:
Csak én magam tudnám magam több sportra rávenni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.