Hermon és Heroda Berhane ikertestvérek, nagyon szeretnek táncolni, de nem hallják a zenét, mert mindketten siketek. A divatipar legfrissebb technológiai újítása azonban megváltoztatta az életüket. A londoni székhelyű CuteCircuit divatcég ugyanis létrehozott egy Sound Shirt nevű felsőruházatot, amellyel a siketek vagy hallássérültek képesek érezni a zenét. A termékhez csatolt mottó is erről szól: helping the deaf feel the music, azaz segít a siketeknek érezni a zenét. A feel (érezni) szó azért hangsúlyos a termékpromóció során, mert szó nincs arról, hogy a hallássérültek hallanák a zenét, ám az új technológia segítségével érezni tudják.
Az innovatív ruha szövetébe 16 mikroszenzort építettek, ezek a vezeték nélküli érzékelők pedig valós időben fogadják az adattá átalakított zenét, amelyet a színpadon vagy éppen egy diszkóban rögzítenek. Ily módon érzékelik a Sound Shirt viselői például a karjukon a hegedű, hátukon pedig a dob hangját. A különböző sávokra rögzített hangszereket vagy effekteket, legyen szó hangszeres vagy elektronikus zenéről, egyszerre érzékelik a hallássérültek – tekintve, hogy a szenzorok által az agyukba közvetített hangsávok együttesen szólalnak meg –, így pontosan ugyanolyan komplex élményt kapnak, mint egy ép hallású személy, csak éppen egy másik dimenzióban.
A Berhane ikrek, akik fiatalon veszítették el a hallásukat – tehát emlékeznek, milyen valóban zenét hallgatni – arról számoltak be, hogy a Sound Shirtöt viselve majdnem olyan, mint amikor még teljesen egészséges füllel hallották a zenét. A lányoknak így nemcsak a zenei élmény jött vissza, hanem táncolni is eljárhatnak újra.
Francesca Rosella, a CuteCircuit alapítója és kreatív igazgatója elmondta, hogy az ing belsejében – amely egyébként teljesen textil – nincsen huzal, kizárólag intelligens szöveteket használnak. Elmondása szerint a Sound Shirt nem más, mint a mikroelektronika kombinációja rendkívül vékony, rugalmas és vezetőképes szövetekkel. Az alapító arról is beszámolt, hogy amikor a terméket piacra dobják, és az ikreken kívül más is hozzájuthat kereskedelmi forgalomban, valószínűleg többen is a szívükhöz kapnak majd, ugyanis várhatóan 3700 dollárba, vagyis körülbelül 1,12 millió forintba fog kerülni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.