BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Százmilliót érő vállalkozásával mentené meg a Földet a Smith család

Pár év alatt új üzleti vállalkozásával az üdítőital-ipar megkerülhetetlen szereplőjévé válhat Will Smith és családja.

Will Smith a múlt héten tért vissza Budapestre, mivel a részben Magyarországon forgatott Gemini Man című filmjének a magyar fővárosban tartották meg a nemzetközi sajtótájékoztatóját, valamint a színész-zenész az 51. születésnapja alkalmából egy ingyenes koncertet adott több ezer rajongójának. A sztár budapesti tartózkodásáról több nemzetközi csatorna is beszámolt, a Will Smith közösségi oldalait kezelő stáb az egész napot meg is örökítette.

Magyarországi tartózkodása óriási reklám volt az országnak és természetesen a legújabb filmjének is. A sztár közösségi oldalainak jelentős követőtáboruk van:

a Facebookon 77 millióan, az Instagramon 38,1 millióan követik, a YouTube-csatornáját pedig 6,73 millióan nézik.

Az óriási eléréseket produkáló sztár ezt ki is használja, hogy családi vállalkozását promotálja. A budapesti tartózkodásáról készült posztjaiban is számos alkalommal fel-feltűntek a Just Water dobozai, nem hivalkodóan, de minden esetben jól láthatóan elhelyezve: például a bazilika előtti koncertjénél,

https://www.instagram.com/p/B22pR0shv37/

de a koncertet megelőző próbánál,

vagy Jaden Smith születésnapi partijánál.

https://www.instagram.com/p/Bzw0jOFBr_e/?utm_source=ig_web_copy_link

A közösségi oldalakon már teljesen bevett üzleti modell, hogy ismert személyiségek, celebek, influencerek posztjai mögött tudatos marketing áll, egy-egy képpel vagy videóval sokszor termékeket, szolgáltatásokat promotálnak, nemzetközi sztárok ezt a saját márkájukkal is megteszik.

Nagy üzlet lett a fenntarthatóság

Jaden Smith fejéből pattant ki a Just Water ötlete, amelynek megvalósításában a szülei is segítették: Will Smith fiának a vállalkozása 2015-ben indult,

állítólag az óceánokat beborító műanyagok látványa miatt született meg az ötlet, hogy egy fenntartható csomagolásra alapozó termékkel be lehetne törni az üdítőital-iparba.

„Tudtam, hogy nagyon nehéz egy új üdítőt előállítani. Azt is tudtam, hogy az ivóvíz receptje eléggé azonos az egész világon, illetve sokkal könnyebb egy új palackos vizet forgalmazó vállalkozást megcsinálni, mint mondjuk egy kólás cégbe belevágni”– nyilatkozta a Fast Companynak Smith fia. A Just Watert 82 százalékban bioalapú műanyag-csomagolásban dobták piacra, az Egyesült Államokban a Nestlé palackozott vizének alternatívájaként gyorsan ismertté vált.

Négy évvel később a családi cég már összesen három palackozóüzemmel rendelkezett az USA-ban, az Egyesült Királyságban és Ausztráliában. Tíz országban értékesítik a növényi alapú (cukornád, faszármazék) dobozba csomagolt vizet: jelenleg az Egyesült Államokban több mint 15 ezer kiskereskedelmi üzletben lehet megvásárolni. Hamarosan az Egyesült Arab Emírségekben is elkezdenek terjeszkedni, Japánban 21 ezer üzletben lesz megvásárolható a dobozos víz, illetve tervezik, hogy a cég aláír az ausztráliai IKEA-val egy exkluzív együttműködési szerződést:

mindezek következtében a Just Water piaci értékét már 100 millió dollárra becsülik.

Ira Laufer, a cég vezérigazgatója szerint a Just Water exponenciális növekszik – tavaly megduplázták, idén megháromszorozták, jövőre pedig terveik szerint ismét megháromszorozzák az üzleti eredményüket –, amit a fogyasztók fokozott tudatosságának tulajdonít. A műanyag környezetkárosító hatásával már egyre szélesebb tömegek vannak tisztában, és a jól időzített piaci belépéssel még jelentősen növekedhet a cég eredménye.

A gyors növekedés mellett a társaság továbbra is kiáll a fenntarthatóság és a társadalmi felelősségvállalás mellett: a természeti katasztrófa által sújtott Flintbe a családok megsegítésére vízszűrő rendszert küldtek, amely egyszerre akár 10 liter vizet is képes megtisztítani. Jaden Smith egy vegán élelmiszereket szállító teherautóval osztogatott ingyenételt a hajléktalanoknak, vagy az Allbirds nevű márkával együttműködve limitált cipőket adtak ki, amelyeknek az eladásából Leonardo DiCaprio Amazonas-projektjét támogatták.

 

Címlapkép: AFP

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.