A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Bayer Hungária Kft. jogsértő módon, közvetlenül szólított meg gyermekkorúakat Supradyn Kids multivitamin-készítményének egyes reklámjaiban. A hatóság 7 millió forintos bírságot szabott ki a gyógyszercégre.
A GVH döntésében jogsértőnek minősítette
A szabályozás alapján ugyanis tilos egy reklámban a gyermekkorúak közvetlen felszólítása a reklámozott áru megvásárlására, illetve szüleik vagy más felnőtt meggyőzésére, hogy vegyék meg nekik a terméket.
A hatóság a kereskedelmi gyakorlat megítélésekor figyelembe vette, hogy
A vizsgálat a gyógyszercég három, gyermekek számára érdekes kiegészítővel (kulaccsal, varázstörölközővel és világító jojóval) összecsomagolt, multivitamint népszerűsítő reklámkampányára terjedt ki. A GVH azonban megszüntette a vizsgálatot a reklámokban használt, egyéb eszközök jelentős részénél a jogsértő közvetlen felszólítás bizonyíthatóságának hiányában – figyelemmel többek között az egyes reklámok megjelenési jellemzőire, tartalmára, illetve szövegezésére.
A GVH döntésében – összességében mintegy 30 százalékos – bírságcsökkentő tényezőként vette figyelembe, hogy a vállalkozás elismerte a jogsértést, továbbá szigorúbb ellenőrzés alá vonta reklámjait a versenyfelügyeleti eljárás hatására.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.