A jelentés szerint az informatikai igazgatók 45 százaléka megerősítette, hogy a nők valóban alulreprezentáltak a részlegükön. A szóban forgó szervezetek 37 százaléka vezetett már be vagy fog bevezetni olyan programot, amelynek célja, hogy több női munkatárs érkezzen az informatikai biztonsági részlegekre.
A nők odavonzásának legnépszerűbb módja az informatikai háttérrel rendelkezők továbbképzése, ezt a válaszadók 80 százaléka említette. A válaszadók csaknem fele nyilatkozott úgy, hogy jelenleg is kínálnak vagy kínálni fognak nőnemű diákokat célzó gyakornoki programokat, vagy készen állnak arra, hogy továbbképezzék a csekély képzettséggel, vagy szakképzettséggel nem rendelkező jelölteket. Az is kiderült, hogy a válaszadóknak csak 22 százaléka vesz fel női jelölteket a szervezeten belüli más részlegekről.
A felmérés során a többiek (63 százalék) azt mondták, hogy ők kizárólag tökéletesen képzett szakembereket keresnek, nemre való tekintet nélkül. Mivel azonban az informatikai igazgatók 70 százalékának nehézséget jelent a különféle területeken jártas, szakképzett informatikai biztonsági szakemberek felvétele, más módot kell találniuk a hiányzó tehetségek pótlására.
A kutatás azt is kimutatta, hogy az informatikai biztonsági vezetők között nagyobb számban találhatók a férfiak, a válaszadóknak csak 23 százaléka volt nő. Ugyanakkor a biztonsági vezetői szerepkörben dolgozó nők száma emelkedik, a nőnemű válaszadók 20 százaléka az elmúlt két évben került informatikai biztonsági vezetői pozícióba, ami kétszerese a hasonló helyzetben levő férfiak arányának.
A közlemény idézi Jevgenyija Naumovát, a Kaspersky Európáért felelős megbízott ügyvezető igazgatóját, aki arra is felhívta fel a figyelmet: az informatikai igazgatókkal készített mélyinterjúk során sokan mondták azt, hogy nincs elég nőnemű jelentkező. Így a kiberbiztonsági területen fennálló nemek közötti egyenlőtlenség kezeléséhez ösztönözni kell a nőket arra, hogy ezt a pályát válasszák – hangsúlyozta.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.