Tíz év alatt több mint ötezerszeresére nőtt a kínai kereskedelmi óriás, az Alibaba forgalma a november 11-én megtartott Singles Day (szinglik napja) eseményen: míg 2009-ben 7 millió dollárért (2,1 milliárd forint) vásároltak online a kínaiak, idén a 24 órás vásárlási láz már 38 milliárd dollárnyi (11 ezermilliárd forint) bevételt generált, már az első órában 12 milliárd dollárnyi árut tettek az online kosarakba – olvasható a Forbes magazin online kiadásában.
Összehasonlításképpen: 38 milliárd dollár nagyjából Bahrein teljes gazdaságának mérete, és körülbelül kétszerese a természeti erőforrásokban bővelkedő Botswanáénak.
Az Alibaba legnagyobb versenytársának, a JD.com-nak a bevételeivel együtt 60 milliárd dolláros volt a forgalom az adott napon, ez pedig nagyjából Costa Rica teljes GDP-jének felel meg. Ezeket a számokat elnézve pedig úgy tűnik, némileg eltúlzottak a kínai gazdaság lassulása miatti aggodalmak.
A csillagászati összegek azt mutatják, hogy
a világ második legnagyobb gazdaságában a lakosságnak egyre nagyobb az elkölthető jövedelme. Ez pedig jó hír a luxuscikkek piacán aktív feldolgozóipari cégek és kereskedők számára, és örömteli a globális befektetőknek is.
Számos bizonyíték áll rendelkezésre, hogy a sok feszültséget okozó amerikai–kínai kereskedelmi háború ellenére a jövedelmek növekedése fenntartható – írja a Forbes.
Először is,
Kínában több ultragazdag él, mint az Egyesült Államokban
– a svájci Credit Suisse közelmúltbeli elemzése szerint az ázsiai ország 4,4 millió milliomos hazája, ráadásul a világ legjobban kereső 10 százalékából mintegy 100 millióan élnek itt – idén először előzi meg ebben a tekintetben az Amerikai Egyesült Államokat, ahol 99 millióan élnek a legjobban keresők közül.
A kínai milliomosok között természetesen ott van Jack Ma is, az Alibaba elnök-vezérigazgatója.
A teljes cikket a Világgazdaság pénteki számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.