BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tízezreket költünk fogorvosra évente, de vérvételre nem megyünk

Minden tizedik embernek van magán-egészségügyi biztosítása, további 18 százalék pedig gondolkozik ennek lehetőségén – derült ki a Bónusz Brigád és a GKI Digital közös kutatásából. A biztosítással rendelkezők 42 százaléka évi 50 ezer forint alatt, minden harmadik válaszadó pedig 50 és 100 ezer forint között költ egészségügyi biztosításra. A válaszadók több, mint felének nem ad a munkahelye egészségmegőrzésre irányuló juttatást. A friss kutatásból az is kiderült, hogy milyen jellegű problémák esetén szeretünk inkább magánorvoshoz fordulni és milyen gyakran járunk szűrővizsgálatokra.

A friss kutatásból az is kiderült, hogy milyen jellegű problémák esetén szeretünk inkább magánorvoshoz fordulni és milyen gyakran járunk szűrővizsgálatokra.

Még háziorvoshoz sem jár mindenki rendszeresen

A kutatásban részt vevők 30 százaléka évente, 28 százaléka félévente keresi fel saját háziorvosát –

31 százalékuk pedig csak baj esetén fordul orvoshoz,

5 százalék magánintézményben végezteti el az általános szűrővizsgálatot – ez derült ki a Bónusz Brigád és a GKI Digital 2020 januárjában végzett felméréséből.

Évente egy laborvizsgálat minden felnőttnek javasolt. Államilag támogatott szűrővizsgálatra évente legalább 1 alkalommal a válaszadók 64 százaléka látogat el, miközben 12 százalék magánellátás keretében veszi igénybe ezt a szolgáltatást. A 25-29 év közöttiek még ennél is nagyobb arányban mondtak nemet a szűrésnek erre a formájára: 60 százalékuk csak akkor megy államilag támogatott szűrővizsgálatra, ha valamilyen problémát észlel.

Ha fogorvos vagy nőgyógyász, akkor irány a magánorvos

A Bónusz Brigád és a GKI Digital közös felmérése szerint a magánegészségügyi ellátásként a legtöbben

  • fogászati (53 százalék),
  • szemészeti, optikai (26 százalék)
  • és nőgyógyászati (25 százalék)
  • szűrővizsgálatot vesznek igénybe, jellemzően ezeken a területeken választjuk a fizetős szolgáltatásokat. Nőgyógyászatra magánellátásban a válaszadók 61 százaléka jár legalább évente egyszer, míg az állami ellátást mindössze 36 százalék veszi igénybe ilyen gyakorisággal. Nőgyógyászati magánszűrésre egy év alatt a legtöbben (61 százalék) 10 és 30 ezer forint között költöttek, fogászatra minden harmadik válaszadó 50 ezer forintnál is többet költ évente.

    Fotó: Horváth Balázs

    Állami vs. magánellátás

    A legtöbb válaszadó (53 százalék) azért nem vesz igénybe minden esetben állami egészségügyi szolgáltatásokat mert

    nagyon sokára kapna csak időpontot.

    Második leggyakoribb távolmaradási oka rendelőben tapasztalható hosszú várakozási idő (38 százalék), 41 százalék pedig már csalódott vagy rossz tapasztalatot szerzett az állami szolgáltatások színvonalával kapcsolatban.

    A magánegészségügyi ellátás színvonalának legfontosabb mércéje a vizsgáló orvos szaktudása, szakmai hozzáállása ez 79 százalék számára bizonyul döntőnek. Fontos emellett a várakozási idő rövidsége, ezt a válaszadók kétharmada tartja fő szempontnak. Tényező még az ár (63 százalék) és a gyors időpontadás (57 százalék) is.

    Szűrővizsgálatok online vásárlással

    Egészségügyi ellátásokat már online is lehet vásárolni, akár jelentős kedvezményekkel is. A Bónusz Brigád és a GKI Digital közös felmérése szerint a válaszadók 28 százaléka már vett bónuszt/kupont, vagy más online formában egészségügyi szolgáltatást. Nyitottságot mutat, hogy 38 százalék még nem tett így, de úgy gondolja, hogy a jövőben fog vásárolni az interneten szűrővizsgálatot.

    Fotó: GKI-Bónusz Brigád

    Minden ötödik válaszadó azért nem vásárolt ilyen jellegű ajánlatot, mert nem talált megfelelőt, 35 százalék pedig nem is keresett online egészségügyi szolgáltatás igénybevételére vonatkozó bónuszt/kupont. A válaszadók negyede nem is gondolt rá, hogy ilyen jellegű kuponos szolgáltatást vásároljon.

    Azok közül, akik már vettek egészségügyi bónuszt, a legtöbben fogászati szolgáltatást (35 százalék), 27 százalék szemészeti vagy optikai ellátást, 15 százalék pedig valamilyen képalkotó vizsgálatot vettek igénybe.

    Elégedettség az egészségügyi ellátással

    Eltérőek a válaszok az állami és a magánegészségügyi szolgáltatásokkal való elégedettség terén: ami a személyzet kedvességét, segítőkészségét illeti

    az állami ellátásban tapasztaltakkal 24 százalék volt elégedetlen, míg a magánszolgáltatók esetén ezt mindössze 2 százalék

    A személyzettel az állami ellátásban 17, a magánellátásban 58 százalék volt nagyon elégedett.

    A várakozási idővel az állami ellátásban 62 százalék volt elégedetlen, míg a fizetős ellátás esetén 5 százalék bizonyult elégedetlennek és 84 százalék elégedettnek. A vizsgáló orvos szaktudásában már nem mutatkozik ekkora különbség: az állami intézmények orvosaival közel 60 százalék elégedett, ami a magánegészségügyet illeti az abban dolgozó orvosok felkészültségével 86 százalék volt megelégedve.

    A Bónusz Brigád és a GKI Digital közös kutatásából az is kiderült, hogy az állami ellátás időpontjaival 55 százalék elégedetlen, míg a magánellátásban mindössze 4 százalék érzi úgy, hogy sokára kapott időpontot.

    Címoldalról ajánljuk

    Tovább a címoldalra

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.