BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egy kutatás szerint a magyarok többsége újból részt venne sporteseményen

A járvány okozta gazdasági krízis egyik leginkább érintett területe a sport.

A magyarok 72 százaléka újból részt venne nézőként sporteseményeken, ha a koronavírusra lenne védőoltás, és közel 60 százalékuk a kötelező távolságtartást is hatékony megoldásnak tartja a látogatható mérkőzések újraindításához – ez derült ki a Havas Sports & Entertainment és az Ipsos által készített reprezentatív kutatásból.

A koronavírus-járvány okozta gazdasági krízis egyik leginkább érintett területe a sport.

Az elmaradt sportesemények gazdaságilag és érzelmileg is érzékenyen érintették a szektort. A tokiói olimpiát 2021-re halasztották, de az esetleges második hullám és az utazási korlátozások miatt továbbra is hatalmas bizonytalanság lengi körül a világ legfontosabb sporteseményét – írták.

Fotó: Szigetváry Zsolt / MTI

A magyar sportrajongók sokkal bizakodóbbak a visszatéréssel kapcsolatban, mint az amerikaiak:

itt a lakosság több mint fele a szájmaszk viselését is hatékony megoldásnak tartja a mérkőzések újból nyilvánossá tételéhez, és 19 százalék azok aránya,

akik egyik felsorolt intézkedést sem tartják elegendőnek ahhoz, hogy részt vegyenek egy sporteseményen nézőként.

Ezzel szemben az amerikaiak 64 százaléka térne csak vissza a lelátóra, ha lenne vakcina.

Az amerikai sportpiac szereplői pesszimista rajongói várakozásokkal szembesülhettek:

bár a 80 százalékos többség a társasági élet fontos elemének nevezte a sporteseményeket, a felnőtt lakosság mindössze negyede venne részt meccseken szurkolóként személyesen is.

Ott 62 százalék azok aránya, akik tévén vagy online közvetítésen követnék a sporteseményeket az újraindulás után.

A kutatás ezer felnőtt magyar állampolgár megkérdezésével, országos mintán, kérdőíves módszerrel zajlott, az eredmény a 18 éven felüli népességre reprezentatív.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.