BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

NMHH: a hírverseny győztesei az M1 és a Kossuth rádió

A felnőtt lakosság több mint fele nézte az Operatív Törzs tájékoztatóját. A megkérdezettek 84 százaléka volt elégedett a tájékoztatások tartalmával.

Az emberek leginkább a közmédiából tájékozódtak a koronavírus-járványról – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa által elfogadott, a lakosság járványhelyzet alatti médiahasználati és hírfogyasztási szokásairól készített kutatásából – közölte a testület kommunikációs igazgatósága csütörtökön.

A kutatás szerint a karantén alatt jelentősen megnövekedett az internetezők és tévénézők száma. A két platform együttesen több mint 90 százalékát fedte le a koronavírusos hírek közvetítésének:

előbbi csoport 40 százaléka, utóbbi 40-50 százaléka fordított több időt a hírekre

– olvasható a közleményben.

A járványhelyzet első két hónapjában a megkérdezettek 78 százaléka naponta vagy naponta többször, 92 százaléka pedig naponta vagy két-háromnaponta követte figyelemmel a koronavírus-járvánnyal kapcsolatos aktuális információkat – írták.

Kitértek arra: az internetezők 72 százaléka jelezte, hogy találkozott rémhírrel az időszakban,

aminek a forrása elsősorban a közösségi média – és azon belül a Facebook – volt 66 százalékkal.

A felmérésben résztvevők 63 százaléka gondolta azt, hogy a „média túlfűtötte a koronavírus témáját azzal, hogy túl sokat foglalkozott a járványhelyzettel, 60 százalékuk szerint viszont tárgyszerűen adtak hírt az újságírók” – írták.

Illusztráció. Fotó: Jon Super / POOL / AFP

Úgy fogalmaztak, „a hírverseny győztese a közmédia volt:

a tévés szegmensben az M1, a rádióadók közül a Kossuth rádió vezetett.

A felnőtt lakosság több mint fele naponta nézte az Operatív Törzs sajtótájékoztatóját, míg az internetezők fele két-háromnaponta találkozott olyan hírrel, amely a koronavirus.gov.hu oldalról származott.

A megkérdezettek 84 százaléka volt elégedett a kormányzati tájékoztatások tartalmával.

A grémium elfogadott egy a 2015 és 2019 között eredeti nyelven sugárzott filmek közzétételének tapasztalataival foglalkozó dokumentumot is, amely kiemeli, hogy az RTL Klub és a TV2 kínálatából vizsgált összesen 7601 film és sorozatepizód 58 százaléka készült eredetileg nem magyar nyelven.

Az ilyen műsorok száma az öt év alatt közel 43 százalékkal csökkent.

Elsöprő volt az Egyesült Államokból importált alkotások fölénye 83,5 százalékkal, amit 8,3 százalékkal a török, 3,7 százalékkal a német művek követtek.

A médiatörvény szerint az eredetileg nem magyar nyelven készített alkotások legalább negyedét eredeti nyelven, magyar felirattal is le kell adni. A hatóság vizsgálatából kiderült, hogy az eredeti nyelvű közreadást 168-szor mellőzték, míg a feliratozás csak tizenháromszor maradt el. Törvénysértést 90 alkalommal állapított meg a testület, amiből 87 a TV2-höz, három az RTL Klubhoz kötődött.

A két tanulmány hamarosan elérhető lesz az NMHH honlapján – tették hozzá.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.