A Netflixen elérhető Enola Holmes című kalandfilm producerei nem hajlandóak Sir Arthur Conan Doyle hagyatékának kezelőjével megegyezni.
A producerek szerint a hagyatékkezelő tisztességtelen módon próbálja gátolni az alkotókat abban, hogy eredeti műveikben felhasználják a briliáns detektív karakterét.
A skót szerző hagyatékának kezelője még júniusban perelte be többek között a Netflixet, a produkciós céget, az Enola Holmes-könyvsorozatot jegyző Nancy Springert, valamint a film alkotóit, köztük a forgatókönyvírót és a rendezőt is.
Pénteken benyújtott keresetében az alperes aláhúzta, hogy
Arthur Conan Doyle több mint 50 Sherlock Holmes-írása ma már „vitathatatlanul közkincsnek számít”,
a hagyatékkezelő mégis pénzfizetésre próbálja rákényszeríteni azokat, akik műveikben felhasználják a karaktert.
A Doyle-hagyaték szerint azonban az Enola Holmes című filmben a detektív olyan karakterjegyei szerepelnek – kedvesebb, együttérzőbb és tiszteli a nőket -, amelyek a még mindig szerzői jogi védelem alatt álló Doyle-művekben jelennek meg.
Az alperesek ügyvédje szerint
az általános érzelmek, érzések és személyiségjegyek nem tartoznak a szerzői jog védelme alá.
Az ügyvéd továbbá felsorakoztatott egy sor olyan, ma már köztulajdonba tartozó Doyle-művet, amelyben megjelennek Holmes szóban forgó karakterjegyei, köztük egy 1892-es történetet, amelyben a nyomozó „kedvesen és tisztelettel” bánik egy nővel.
A Doyle-hagyaték keresete védjegysértésre is kitér, arra hivatkozva, hogy
a film címében szerepel a Holmes név.
Jampol szerint azonban az Enola Holmes cím művészileg összetartozik a filmmel és nem vezeti a nézőket arra a téves elképzelésre, hogy a produkciónak köze van a hagyatékhoz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.