Schanda Tamás kifejtette: ebben az évben a koronavírus-járvány az egyetemeket, főiskolákat is különösen nehéz kihívások elé állította, de az intézmények polgárai és vezetői jelesre vizsgáztak.
A vírus pont a felsőoktatásban ütötte fel először a fejét, ezért hamar lépnünk kellett, és korlátozásokat vezettünk be. Az egyetemek, főiskolák rendkívül jól reagáltak erre a helyzetre, gyakorlatilag azonnal megoldották a javarészt online oktatásra való átállást és az adminisztratív ügyek biztonságos végrehajtását is
– fejtette ki az Innovációs és Technológiai Minisztérium miniszterhelyettese. Külön felhívta a figyelmet arra, hogy a hallgatók egy része a járvány elleni küzdelemből is kivette, illetve kiveszi a részét.
„Köszönet illeti azokat a fiatalokat, akik felelősen és bátran segítették és segítik a tesztelést” – mondta.
A most induló – és alapvetően már elektronikusan zajló – felvételi eljárással kapcsolatban arról beszélt, hogy a folyamat átlátható, a diákok egyszerűen és könnyen adhatják be a jelentkezésüket.
A miniszterhelyettes azt is elmondta, hogy a szakképzésről szóló új törvény létrehozta az okleveles technikusi képzést, így a felvételi eljárás kiegészült az erre vonatkozó szabályokkal is. Az új technikusképzésben a szakmai vizsga emelt szintű érettségi vizsgának felel meg, de a jeles vagy jó eredményű szakmai vizsga is a felvételi pontszámítás alapjául szolgálhat a szakirányú továbbtanulás esetében.
Schanda Tamás a plusz pontszámokról is beszélt.
Az elmúlt évek tapasztalata az, hogy egyre több értékes szakmai- és tanulmányi versenyen mérettetik meg magukat a diákok. Az ezeken elért eredményeket többletpontokkal jutalmazzák a felvételi eljárás során. A Nemzetközi Diákolimpián elért helyezések például 100, a Visegrádi Négyek Közgazdasági Diákolimpiáján elértek 30, az Országos Haditorna Versenyen elért helyezések pedig 15 pontot érnek
– sorolta a lehetőségeket a miniszterhelyettes, hozzátéve, hogy a cél az, hogy a pontszámítások kedvező változása ösztönözze a tehetséges fiatalok tudományos és szakmai elkötelezettségét, egyben hozzájáruljon a magyar felsőoktatás hosszú távú versenyképességéhez.
„Azt szeretnénk, hogy a magyar fiatalok a jövő nyertesei legyenek. Ehhez a felsőoktatásban és a szakképzésben is olyan tudás megszerzésének a lehetőségét kell biztosítani nekik, amely nemzetközi összevetésben is korszerű, és amellyel megállják a helyüket a munkaerőpiacon. Ez a személyes sikerükön, boldogulásukon túl a teljes magyar társadalom gazdasági erejének megerősítéséhez és növeléséhez hozzájárul” – fejtette ki Schanda Tamás.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.