A 18-24 év közöttiek ötöde naponta 7 óránál is többet használja kedvenc mobilalkalmazását – derült ki a Huawei Technologies megbízásából készített online felmérésből. A vállalat négyezer válaszadó mobil- és alkalmazáshasználati szokásait vizsgálta, eszerint
a férfiak 22 százaléka heti rendszerességgel próbál ki új appokat, míg a nők sokkal több időt töltenek legkedveltebb alkalmazásaik használatával.
Utóbbiak inkább a barátaikra hallgatnak, hogy melyik appot töltsék le, míg az urak cikkek és elemzések alapján döntenek erről.
A Huawei Technologies által készíttetett felmérés többek között azt vizsgálta, hogy a magyar felhasználók körében mennyire népszerűek a mobilra letölthető alkalmazások, melyek a kedvencek, valamint honnan és kinek az ajánlására szerzik be ezeket.
Az új alkalmazások iránti nyitottság inkább a férfiakra jellemző, 22 százalékuk heti rendszerességgel próbál ki appokat.
A nők 15 százaléka mondhatja el ugyanezt magáról, azonban, alkalmazásválasztásukban sokkal impulzívabbak (15 százalék), mint férfitársaik (9 százalék), és főként a barátaik befolyásolnak. Ellenben mindkét nem havi rendszerességgel keresi fel az AppGallery-t, hogy megnézze az újonnan elérhető alkalmazásokat (férfiak: 41 százalék – nők: 39 százalék).
Az idősebb generáció jóval megfontoltabb, ha alkalmazások letöltéséről van szó. Tíz százalékuk alaposan utána jár, cikkeket és véleményeket elolvasva választja ki, mit tölt le a telefonjára. A 18–24 éves korosztály tagjainak ugyanakkor mindössze 2,7, a 25–44 korosztály képviselőinek pedig 4,41 százaléka tesz így. A megkérdezettek legnagyobb része inkább impulzív, ha egy új app letöltéséről van szó.
A felmérés szerint a válaszadók mintegy 70 százaléka átlagosan napi 4 órát használja a telefonjára letöltött appokat, de az életkor jelentősen befolyásolja, hogy mennyi időt töltünk mobilalkalmazásokkal.
A legaktívabbak a 18-24 évesek, 18 százalékuk több mint 7 órát naponta; a legkevesebbet pedig a 45-54 éves korosztály. 31 százalékuk kevesebb, mint 2 órát tölt kedvenc alkalmazásaival naponta.
A nemek szerinti eloszlást vizsgálva kiderül, hogy a nők az aktívabb app-felhasználók: 16 százalékuk naponta több mint 7 órát tölt alkalmazásokkal, szemben a férfiakkal, akiknek mindössze 11 százalékuk használja ennyi ideig kedvenc appjait.
A lakosságot nézve a főváros lakói a legaktívabbak: a budapestiek közel harmada (32%) használja 5 óránál többet a telefonját.
A válaszadók több mint fele, 54,8 százaléka vallja magát felfedezőnek, vagyis olyannak, aki kifejezetten keresi és ki is próbálja a legújabb alkalmazásokat. 21 százalékuk az alkalmazás jellege és tartalma alapján választ, 18 százalékuk tölt le barátai ajánlására appot, míg a felhasználók mintegy 5 százaléka választ alkalmazást valamilyen promóció vagy hirdetés miatt. Ez utóbbi a legkevésbé 18–24 évesek körében (3 százalék) jellemző.
Egy-egy új app letöltésénél a barátok ajánlásai nagyobb hatással vannak a nőkre (30 százalék), mint a férfiakra (23 százalék). Utóbbiak inkább cikkek és elemzések elolvasása alapján töltenek le alkalmazásokat (46 százalék), míg a nők appválasztását elsősorban az online hirdetések (45 százalék) befolyásolják.
Az online felmérésből kiderült, hogy a megkérdezett felhasználók 77 százaléka tudja, hogy a Huawei önálló alkalmazásáruházat indított AppGallery néven. A Huawei saját mobil alkalmazásboltja, az AppGallery ismertsége a 18–24 év közötti felhasználók körében a legmagasabb (92,6 százalék). A többi korosztály közel háromnegyede tudja pontosan, mi az AppGallery. A tudatos felhasználók 77 százaléka használja rendszeresen, közel 10 százalékuk pedig mindenképpen kipróbálná.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.