BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Így állnak az országok a vakcinagyártás versenyében

A március 3-ig rendelkezésre álló adatok alapján ezek az ország állították elő a legtöbb oltóanyagot, mintegy 413 millió dózist.

Már hónapok óta folynak az oltási programok, az országok pedig jellemzően több gyártó vakcináját is alkalmazzák. A prediktív modellezéssel foglalkozó Airfinity vállalat felbecsülte, hogy a március 3-ig rendelkezésre álló adatok alapján melyik ország, vagy országok együttműködése állította elő a legtöbb oltóanyagot – mutat rá a Statista publikációja.

Fotó: Shutterstock

A március elején elérhető információk alapján, az Airfinity a következő rangsort állította fel a gyártó vállalatok között:

  • egyértelműen a Pfizer/BioNTech-vakcinája vezeti a verseny, 119 millió adag oltóanyaggal,
  • a dobogó második fokán jelenleg a kínai Sinovac áll, összesen 91 millió dózissal,
  • majd a harmadik helyen következik az AstraZeneca 83 millió vakcinája.
  • A legyártott Covid-19-vakcinák országonként, és március 3-ig. Fotó: Statista/Airfinity

    Idén márciusig így 413 millió adag oltás készült, ebből:

  • a legtöbbet Kína gyártotta közel 142 millió dózissal,
  • de 103 millió oltóanyagot készítettek az Egyesült Államokban is,
  • majd őket követi Németország és Belgium kollaborációja több mint 70 millió vakcinával.
  • Mindenképpen érdekes az is, hogy a vállalat számításai szerint míg India kevesebb mint a harmadát tudta előállítani a kínai konkurenséhez képest, addig orosz oltóanyagból is alig 10,5 millió adag készült.

    Regisztráció védőoltásra

    Tavaly decemberben megnyílt a regisztráció lehetősége az interneten is a koronavírus elleni védőoltásra. Regisztrálni a https://vakcinainfo.gov.hu/ honlapon lehet. Mivel a kormány nem tette kötelezővé az oltást, a vakcinát csak azok fogják megkapni, akik regisztrálnak.

     

    Címoldalról ajánljuk

    Tovább a címoldalra

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.