Az új generáció már első látásra szimpatikussá válik, hiszen úgy őrizte meg a jól ismert, már régóta klasszikusnak számító karakterét, hogy közben minden téren sikerült modernizálni. A 190 000 forintos felárért kínált Hellayella sárga pasztellszínben kifejezetten jól mutat a rövid és platós (Gladiator) karosszériával is választható széria. Bár vannak konzervatív árnyalatok az árlistában, egy ilyen látványos autót érdemes a feltűnő színek egyikében választani. Fontos, hogy milyen fényezés mellett döntünk, mert az utastérben látszik majd a fém alkatrészeken. Ezért is meglepő, hogy a Rubicon felszereltség esetén a külső színtől függetlenül matt piros betét kerül a műszerfalra. Ettől eltekintve,
miután a kapaszkodó segítségével bemászunk a vezetőülésbe, egy látványra és anyagminőségre is kidolgozott, igényes belsőt látunk.
Ebben a Jeepben is nagy gondot fordítottak a részletekre, még a gombok és a kapcsolók is stilizáltak, itt minden a masszív, terepes igénybevételről szól, nemcsak a kapaszkodó, más felületek is gumírozottak. A központi érintőképernyő 4:3-as képarányával a régi időkre emlékeztet, ilyen az analóg műszeregység, amelyben egy multifunkciós kijelző kapott helyett, de említhetjük az elődökéhez hasonló üléspozíciót vagy az általános belső hangulatot is. Olyan érzés, mintha csak egy 80-as, 90-es években gyártott Wranglerben ülnénk, erre erősítenek rá a sík üvegek és a nagy, szögletes külső tükrök is. Az utóbbiak egy átlagos tükörnél sokkal hasznosabbak, és a kis műszerfalnak köszönhetően a kilátás is jobb az átlagosnál.
A szögletes karosszériában a helykínálat is megfelelő, de nem pazarló, a kétfelé nyíló ajtón át hozzáférhető csomagtartó praktikus.
Ennek a megoldásnak is jó oka van, a karosszériaelemek ugyanis több lépcsőben leszerelhetők a Wranglerről. Reteszek oldásával kivehető a két első tetőelem, leszerelhető a hátsó üléssor és a csomagtartó feletti elem, sőt az ajtóktól is meg lehet szabadítani, ilyenkor az egyébként is jól látható bukókeret garantálja a biztonságot. Említettem, hogy az ülésbe fel kell mászni, olyan magasan ülünk, hogy több SUV-nak is a tetejét látjuk a kormány mögül. A lábtámasz hiánya feltűnő, cserében mindkét oldalon kényelmesen könyökölhetünk. Utazásra is alkalmas a Jeep, többféle tárolórekeszt, hálós zsebet is találunk, nem hiányoznak a töltők és a különböző bemenetek sem. Bár a ballonos terepgumik súrlódása és zúgása jól hallható az utastérben, mindegy, hogy városban vagy autópályán járunk, a zajszint nem emelkedik. A kínálat egyetlen, 2,0 literes, négyhengeres, 272 lóerős, turbós benzinmotorja is annyi életjelet ad, hogy érezzük, nagy erőtartalékai vannak. A széria 8 fokozatú automatikus váltó ügyesen osztja be a teljesítményét, alkalmazkodik a különböző helyzetekhez, épített úton és terepen is megállja a helyét, gyorsan, finoman kapcsol.
Arra viszont számítani kell, hogy egy vérbeli terepjáró elsősorban laza talajon van elemében, az alvázas, merev tengelyes konstrukció és a terepgumik okozhatnak meglepetést aszfalton.
A rezonanciákon, vibrációkon túl figyelmet igényel a korlátozott tapadás, hátsókerék-hajtás (2H) választása esetén körforgalomban is könnyen kitör a hátulja, úthibákon áthaladva imbolygásra hajlamossá válik, vezethetőség tekintetében tehát a hasonló felépítésű terepjárókra jellemzően viselkedik. Ez persze azt is jelenti, hogy nehezen lehet zavarba hozni. Ami műúton hátrány, az homokon, sárban vagy sziklákon hirtelen előnnyé válik. A fékpedál érzete ugyan kissé gyenge, megfelelő erővel előcsalogatható a kívánt fékhatás. Nem meglepő, sőt, attól hiteles, hogy klasszikus, gépszerű a kezelhetősége. Tömege és tudása alapján szintén nem vártunk spórolós fogyasztási értékeket, a tesztprogram során mért 12,4 literes átlaggal azonban elégedettek voltunk, hiszen egy rátermett célszerszámról van szó: 90 kilométer per óra körül akár 10,0 literrel is beéri, a városi közlekedés, a sztrádatempó és a terepezés viszont növeli az energiaigényt. Lehet, hogy hajtáslánc szempontjából szűk a választék, a felszereltségek és gyári kiegészítők között azonban bőven mazsolázhatunk. A rövid alapmodell 15 350 000 forinttól konfigurálható, a kínálat csúcsán pedig a 80th Anniversary kivitel áll 20 280 000 forintos árcédulával.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.