BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Gyorsítópályára került a Közlekedési Múzeum

A kormány mostani döntésével hivatalosan is az Északi Járműjavító vált a Múzeum új otthonává.

A kormány péntek este megjelent határozatában elfogadta a Közlekedési Múzeum javaslatát és döntött arról, hogy felgyorsítja az új múzeum beruházását, azaz egyes előrehozható munkafázisokat - így a bontásokat, a korábban szennyezett járműjavító talajának környezeti kármentesítését, néhány kisebb épület rekonstrukcióját - megkezdhetnek már azelőtt, hogy a nagy múzeumépület tervei teljesen készen állnának.

Fotó: Koszticsák Szilárd

A kormányzati döntést a Gazdaság Újraindításáért felelős Operatív Törzs készítette elő, ahogy ezt az operatív törzs vezetője, Szijjártó Péter külgazdasági- és külügyminiszter már szeptember elején bejelentette - emlékeztetett közleményében a Közlekedési Múzeum.

Az Északi Járműjavító a 2022-től hivatalosan is a Múzeum otthonává válik, ugyanis a kormánydöntés értelmében a terület vagyonkezelését a Közlekedési Múzeum veszi át az állami vagyonkezelőtől, így a Dízelcsarnok és környéke a Közlekedési Múzeum kezelésébe kerül. 

Mióta a Közlekedési Múzeum bezárta kapuit a Városligetben és az akkor még álló épületet visszavette a vagyonkezelő, a Közlekedési Múzeumnak nem volt főépülete. A kormány ezen döntésével tehát hivatalosan is az Északi Járműjavító vált a Múzeum új otthonává.

Az Északi Járműjavító Dízelcsarnokát a MÁV 2009-ben zárta be, azóta üresen áll,. Mai állapotában még megtekinthető időszaki kiállítás keretében, amely október végéig nyitva van.

Az új Közlekedési Múzeum tervezésére 2018-ban nemzetközi építészeti tervpályázatot írt ki a Múzeum, amit a New York-i székhelyű Diller Scofidio + Renfro építésziroda nyert meg. A tervezés több mint egy éve zajlik, a vázlattervek elkészültek, az építési engedélyezés még idén megindul.

Egy ilyen régi ipari csarnok rekonstrukciójának tervezése még egy vadonatúj múzeumépület tervezésénél is nagyobb kihívás, a megmaradt szerkezeti elemeket, ajtókat, ablakokat, volt darukat, különböző vasúti berendezéseket egyesével kellett felmérni és az építési engedélyek megszerzése után még további egy évnyi tervezési munka van hátra a kiviteli tervek elkészültéig, amelyek minden apró részletre kiterjedően megadják majd a kivitelezőnek, mit kell megőrizni a régi csarnokból és mit kell átépíteni. 

Ez alapján tehát a Dízelcsarnok átépítése múzeummá leghamarabb csak 2023-ban kezdődhet meg A most előrehozott projektelemek azonban felgyorsítják a beruházást azzal, hogy az aprólékos tervezést nem igénylő beruházási elemek megvalósítása már jövőre megkezdődhet.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.