A kormány péntek este megjelent határozatában elfogadta a Közlekedési Múzeum javaslatát és döntött arról, hogy felgyorsítja az új múzeum beruházását, azaz egyes előrehozható munkafázisokat - így a bontásokat, a korábban szennyezett járműjavító talajának környezeti kármentesítését, néhány kisebb épület rekonstrukcióját - megkezdhetnek már azelőtt, hogy a nagy múzeumépület tervei teljesen készen állnának.
A kormányzati döntést a Gazdaság Újraindításáért felelős Operatív Törzs készítette elő, ahogy ezt az operatív törzs vezetője, Szijjártó Péter külgazdasági- és külügyminiszter már szeptember elején bejelentette - emlékeztetett közleményében a Közlekedési Múzeum.
Az Északi Járműjavító a 2022-től hivatalosan is a Múzeum otthonává válik, ugyanis a kormánydöntés értelmében a terület vagyonkezelését a Közlekedési Múzeum veszi át az állami vagyonkezelőtől, így a Dízelcsarnok és környéke a Közlekedési Múzeum kezelésébe kerül.
Mióta a Közlekedési Múzeum bezárta kapuit a Városligetben és az akkor még álló épületet visszavette a vagyonkezelő, a Közlekedési Múzeumnak nem volt főépülete. A kormány ezen döntésével tehát hivatalosan is az Északi Járműjavító vált a Múzeum új otthonává.
Az Északi Járműjavító Dízelcsarnokát a MÁV 2009-ben zárta be, azóta üresen áll,. Mai állapotában még megtekinthető időszaki kiállítás keretében, amely október végéig nyitva van.
Az új Közlekedési Múzeum tervezésére 2018-ban nemzetközi építészeti tervpályázatot írt ki a Múzeum, amit a New York-i székhelyű Diller Scofidio + Renfro építésziroda nyert meg. A tervezés több mint egy éve zajlik, a vázlattervek elkészültek, az építési engedélyezés még idén megindul.
Egy ilyen régi ipari csarnok rekonstrukciójának tervezése még egy vadonatúj múzeumépület tervezésénél is nagyobb kihívás, a megmaradt szerkezeti elemeket, ajtókat, ablakokat, volt darukat, különböző vasúti berendezéseket egyesével kellett felmérni és az építési engedélyek megszerzése után még további egy évnyi tervezési munka van hátra a kiviteli tervek elkészültéig, amelyek minden apró részletre kiterjedően megadják majd a kivitelezőnek, mit kell megőrizni a régi csarnokból és mit kell átépíteni.
Ez alapján tehát a Dízelcsarnok átépítése múzeummá leghamarabb csak 2023-ban kezdődhet meg A most előrehozott projektelemek azonban felgyorsítják a beruházást azzal, hogy az aprólékos tervezést nem igénylő beruházási elemek megvalósítása már jövőre megkezdődhet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.