Hogyan értékeli az idei esemény sikerét? Hány látogatót fogadtak összesen?
Az online divathetek után hihetetlen élmény volt ismét élőben megvalósítani a Budapest Central European Fashion Weeket. A kétnapos bemutató alatt több mint 4 ezer látogatót fogadtunk, a jegyértékesítésből befolyt 2 millió forintot pedig felajánlottuk az Ökumenikus Segélyszervezet számára. A hazai és nemzetközi média, véleményvezérek, kreatívipari szakemberek, buyerek és divat iránt érdeklődők a világ legkülönbözőbb pontjairól érkeztek, hogy élőben tekinthessék meg több mint 30 magyar és regionális tervező legújabb, 2022-es tavaszi-nyári kollekcióját a Bálna Budapest épületében. A show-kat több social media platformon is követhették az érdeklődők. A TikTok videók élő nézettsége több mint 1000 fő volt, a Facebook-on pedig közel 20 ezren nézték meg eddig az élő adásokat, amelyek továbbra is visszanézhetőek. Az idei év különlegességeként a divathét időtartama alatt a Bálna helyszíne a Metaverzum virtuális Decentraland világában is látogatható volt, így online is érkezhettek látogatók a BCEFW-re. A divathét idején a Fashion Streeten megnyílt időszakos üzlet, a Budapest Central European Select pop-up store 27 magyar és régiós tehetség kollekcióit mutatta be. A side eventek-hez hasonlóan az érdeklődés itt is nagy volt, hiszen több mint 600-an látogattak el és válogattak a kortárs divat- és designmárkák őszi-téli, vagyis aktuális kollekciói és lakberendezési tárgyai közül.
A közönség soraiban többen is beszélgettek róla, a divatszakma képviselői is, hogy igazi ünnep volt az esemény, ahol újra találkozhattak és a lezárások miatt most sokkal jobban értékelték, hogy létre jöhetett a rendezvény. Az ügynökség felé milyen visszajelzések érkeztek ezzel kapcsolatban?
A vírushelyzet miatt alapvetően egy kisebb volumenű rendezvény megszervezése volt az elsődleges célunk, amit folyamatos teltházas bemutatókkal tudunk kivitelezni. Ez nem csak hogy sikerült, hanem a vártnál is több pozitív visszajelzés érkezett hozzánk a divathét, illetve a bemutatkozó márkák kollekciói kapcsán. Azt éreztük, megmozdult a város, a divatipari szakemberek ismét élőben találkozhattak és ismerhették meg a magyar és régiós tervezők legújabb alkotásait, ami miatt talán még jobb volt a hangulat. A bemutatókra nemcsak a szakemberek voltak kíváncsiak, törekedtünk arra, hogy a szakoktatásban résztvevő diákok is betekinthessenek a kulisszák mögé. Ebből kifolyólag Győrből, Nyíregyházáról, Székesfehérvárról, Budapestről és Pécsről közel száz tanuló vett részt a show-kon, akik szintén nagyon élvezték a bemutatókat és elmondásuk alapján rengeteg tapasztalatot tudtak gyűjteni.
Milyen konkrét lehetőségek, új kapuk megnyílását látja a magyar tervezőknek a nemzetközi szakmai közösség előtti bemutatkozásban?
A magyar divattervezők és divatipari szereplők számára a Budapest Central European Fashion Week jelenti a nemzetközi szakmával, illetve a divat iránt érdeklődő hazai és külföldi nagyközönséggel való találkozás elsőszámú állomását. A kifutókon látható márkák szezonról-szezonra megmutathatják kreativitásukat a buyerek, a szakma és a potenciális vásárlók előtt. 140 méteres kifutón 26 bemutatót követhettek végig a látogatók, köztük a nemzetközi sajtó neves képviselői az olasz, ukrán és skandináv Vogue-tól, a cseh Cosmopolitan-en át, a Maria Claire Arabia-ig, illetve olyan híres véleményvezérek ismerhették meg első kézből a magyar és régiós darabokat, mint Declan Chan, Bella Michlo vagy Chris Burt Allen. A két nap alatt több mint száz magyar és külföldi fotós és újságíró száznál is több tudósítást készítve tájékoztatott az eseményről. A divatbemutatókra számos országból, többek között Európából, Közel-Keletről és Oroszországból érkeztek szakemberek és forgalmazók, akikkel a tervezők személyesen is találkozhattak, így komoly értékesítési lehetőségekre tehettek szert.
Van-e személyes kedvence a tavaszi-nyári kollekcióban? Akár márka, akár stílus.
Nem tudnék kiemelni egy konkrét márkát vagy stílust a bemutatott 2022-es tavaszi-nyári kollekciók közül, hiszen mindegyik annyira egyedi, különleges és jól megkülönböztethető volt. Továbbá nemcsak a ruhákat, hanem a modelleket is a változatosság jellemezte: a show-k keretében többek között a nemzetközi kifutók egyik legfoglalkoztatottabb modelljét, Nagy Evelint, vagy a komoly modellkarriert felépítő, Epres Pannit is láthatta a közönség, valamint olyan magyar hírességek is feltűntek, mint Szentesi Éva, író vagy Farkasházi Réka színésznő. Emellett kiemelt figyelmet fordítottunk a diverzitásra is, számos plus size modell mutatott be a két nap során. Azt gondolom a hazai és régiós tervezőknek sikerült bemutatni tehetségüket a nagyközönség előtt. Szeretnék nekik ezúton is gratulálni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.