BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szűkebb volt az alagút a megrendelt vonatnál, repült az államtitkár

A tévedés miatt 2024 helyett csak 2026-ban állhatnak majd forgalomba az új vonatok az északi Kantábria és Asztúria tartományban.

Egy elhibázott vonatbeszerzési projekt miatt lemondott posztjáról Isabel Pardo de Vera spanyol közlekedési államtitkár és Isaías Taboas, a spanyol vasúti közlekedési vállalat (Renfe) elnöke hétfőn.

Presidente Renfe Isaías Taboas
Isaías Taboas is belebukott a félresikerült járműbeszerzésbe. Fotó: Renfe

Január végén az El Comercio című lap hozta nyilvánosságra, hogy a Renfe olyan vonatokat rendelt meg a spanyol CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles) vállalattól, amelyek az elrontott mérések miatt nem férnek át a vasúti alagutakon.

A 31 járműre vonatkozó 258 millió euró értékű tendert 2020 nyarán nyerte meg a spanyol cég, amely 2021 márciusában jelezte is a vasúttársaságnak, hogy nem stimmelnek a megrendelésben szereplő adatok.

A cikk megjelenése után a spanyol közlekedési minisztérium belső vizsgálatot indított, amelynek nyomán két műszaki középvezetőt leváltottak.

Raquel Sánchez közlekedési miniszter hangsúlyozta: a tévedés „nem kerül egy euróba sem a spanyoloknak”, mivel az még a gyártás megkezdése előtt kiderült. Viszont emiatt két évet csúszik a flotta megújítása, 2024 helyett csak 2026-ban állhatnak majd forgalomba az új vonatok az északi Kantábria és Asztúria tartományban. Miguel Ángel Revilla kantábriai elnök felháborodását fejezte ki, amiért két évig titkolták az elkövetett hibát.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.