Amy Pope, az ENSZ migrációs ügynökségének leendő vezetője csütörtökön elmondta, hogy beszélt olyan vállalatokkal, mint a Microsoft, hogy megnézze, hogyan tudnának partnerségeket kialakítani a migráció kezelése érdekében – írta a Reuters.
Rekordszámú ember - több mint 100 millió - kényszerül lakóhelye elhagyására világszerte, és a genfi székhelyű Nemzetközi Migrációs Szervezet (IOM) igyekszik biztosítani az emberséges és szabályos migrációt, ám gyakran közbe kell avatkozniuk, ehhez pedig segítségre van szükségük.
Enyhíteni kell a nyugati országok menekültügyi rendszereinek terheit, én pedig azt szeretném, ha a magánszektor jelentős szerepet játszana a munkánkban. Nem csak arról van szó, hogy jót tegyünk. Hanem arról, hogy partnerséget építsünk a fenntarthatóság érdekében
– mondta Pope, a szervezet washingtoni jelöltje, aki múlt hónapban egy feszült hangulatú választáson legyőzte volt portugál főnökét, Antonio Vitorinót.
Pope, aki hivatalosan októberben veszi át a főigazgatói széket, példaként említette a Microsofttal folytatott tárgyalásokat az afrikai projektekről, amelyek a magánszektor migrációs munkába való fokozott befektetését célozzák.
Jelenleg az IOM 2,5 milliárd dolláros teljes költségvetéséből csak mintegy 15 millió dollár származik a magánszektorból. Ám nem csak a pénzre van szükségünk, hanem együttműködésre és szakértelemre
– mondta a főigazgató.
Szerint a nagyvállalatok nemzetközi projektje alternatívát teremthetnek a gazdasági migránsok számára, akik egyébként a nyugati országok menekültügyi rendszerét akarják kihasználni. A megbízatásának másik prioritása, hogy több "éghajlatilag fenntartható megoldást" találjon a migrációra. Jelenleg nem támogatja, hogy az éghajlatváltozás hatásai elől menekülők menekültstátuszt kapjanak – szerinte ez nem a megfelelő, hosszú távú megoldás.
Pope, aki a Fehér Ház tanácsadójaként dolgozott, és akinek jelölését Biden személyesen támogatta, lesz az IOM 11. vezetője. Kettő kivételével mindannyian amerikaiak voltak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.