Az egyre halmozódó bizonyítékok bizony azt sugallják, hogy a vásárlóknak nagyon óvatosaknak kell lenniük: az okok azokat a problémákat tükrözik, amelyek az utóbbi években a dolgok internete (Internet of Things, IoT) szektort sújtják, melynek az internetkapcsolattal rendelkező játékok is részét képezik.
A korábbi bizonyítékok szerint sok termék szoftveres oldalát kapkodva rakják össze, ezért az eszköz és az online fiókok biztonsága is rossz minőségű lesz. A sebezhetőségeket pedig nagyon ritkán javítják.
Ez fontos okot ad arra, hogy előzetesen feltegyünk néhány kérdést a káros meglepetések minimalizálása érdekében:
Michael Veit, a Sophos kiberbiztonsági szakértője szerint, ha egy játék valamilyen alkalmazással vagy online szolgáltatással együtt működik, alaposan nézzük át a szerződési feltételeket rejtett kibúvók után kutatva, és ha bármit találunk rajta, tekintsük rossz jelnek.
Kiemelte: tetszik vagy sem, az internetkapcsolattal rendelkező játékot vásárlók számára nincs mód arra, hogy megtudják, mennyire biztonságos az lokális szempontból, vagy amikor az általa összegyűjtött adatokat egy távoli szerverre küldi.
Ha nem megfelelő a biztonság, nincs garancia arra, hogy kijavítják a problémát, vagy egyáltalán elismerik a meglétét.
Eközben a kiskereskedők a biztonsági hibákat nem tekintik oknak arra, hogy a játékokat meghatározott időn túl visszavigyék. A második tanácsuk az, hogy a vásárlás előtt rá kell keresni a játékra és annak gyártójára ismert problémák után kutatva.
A biztonságos és felelősségteljes használat érdekében a szülőknek érdemes megfogadniuk néhány tippet az okosjátékok kezeléséhez:
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.