Mintegy 190-en vettek részt azon a közgyűlésen, amelyet a város tranzithálózatát üzemeltető társaság tartott a napokban. Az ügynökség célja, hogy már júniusban elinduljon az útdíj beszedése – ezzel New York lenne az első város az Egyesült Államokban, ahol bevezetik a sarcot.
A terv támogatói a levegőminőség javulását, és a torlódások csökkenését várják, miközben a helyi lakosok – akiknek a munkájához elengedhetetlen az autó – tiltakoznak.
A javaslat szerint az E-ZPass-szal rendelkező személygépkocsik csúcsidőben naponta egyszer 15 dollárt fizetnének azért, hogy beléphessenek a kerületbe. A Lincoln vagy Holland Tunnels autópályadíjakat fizető járművek ez idő alatt 5 dolláros jóváírást kapnának; A Queens-Midtown alagutat vagy a Hugh L. Carey alagutat használóknak pedig 2,50 dolláros jóváírást járna. A teherautók 24 dollárt fizetnének a csúcsidőszakban.
Jane Riback a 60. utcától Manhattan aljáig tartó kerületben él. A kereskedelmi textiliparban dolgozó munkavállaló kizárólag autóval tud elmenni a munkahelyére, Rocklandre, egy északi külvárosba. Az új útdíj évi 9300 dollárra emeli az ingázási költségeit, ami miatt akár el is kell költöznie a városból.
Utálok vezetni de nincs semmiféle tömegközlekedés, amivel időben eljutnék a munkahelyemre. Szívesen felszállnék vonatra, de nem létezik.
Mary Beth Kelly, a Families for Safe Streets alapító tagja egy közlekedési balesetben veszítette el férjét. „Nem szeretném azt hinni, hogy a mentőautó érkezésének hosszú késése miatt halt meg a férjem, de tény, hogy azok a szirénák órákon át üvöltöttek a környéken” – mondta.
Amellett, hogy újabb tételt kell fizetniük az autósoknak, a tömegközlekedést igyekeznek fejleszteni: 15 milliárd dollár értékben meghosszabbítják a metrót, egészen Harlemig, valamint akadálymentesítik, és javítják a vízelvezetést is.
Vannak persze hajthatatlan ellenzők. Például a sofőrök szószólója, Raul Rivera szerint a lépés bűncselekmény New York ellen. Ugyanakkor a közmeghallgatáson sokan azt hangsúlyozták, hogy az új beruházásoknak köszönhetően jelentősen javul majd az infrastruktúra.
Ha eddig sokat vártál a buszmegállókban, akkor a dugódíj neked szól
– hangsúlyozta Danna Dennis, a Riders Alliance Tranzit érdekvédelmi csoport vezetője. Hozzátette, a rendszer „akkor is önnek szól, ha nagyon korán kellett kelnie, és rendszeresen elkésett a munkából”.
A közlekedési társaság további meghallgatásokat is tart a témában, és március végén tervezik megszavazni a rendszert.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.