BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Francis Scott Key Bridge in US collapses after cargo ship collisionBALTIMORE, MARYLAND, UNITED STATES - MARCH 26: An aerial view of the collapsed Francis Scott Key Bridge after a collision with a cargo ship in Baltimore, Maryland, United States on March 26, 2024. According to the Maryland Transportation Authority (MTA), all lanes are closed in both directions, and traffic is being diverted. Lokman Vural Elibol / Anadolu (Photo by Lokman Vural Elibol / ANADOLU / Anadolu via AFP)

Baltimore-i hídomlás: előkerült egy több száz éves törvény, amelyre a Titanic elsüllyedésekor is hivatkoztak

A Dali hajó tulajdonosai egy több száz éves törvénnyel próbálják kihúzni magukat a felelősség alól, mely már a Titanic elsüllyedésekor is előkerült.

A baltimore-i hídomlás híre és a körülötte kialakult botrány bejárta az egész világot, viszont azt senki nem gondolta volna, hogy az ügynek végül a Titanic elsüllyedéséhez is lesz köze, valamint, hogy egy kétszáz éves amerikai törvény is előkerül.

Francis Scott Key Bridge in US collapses after cargo ship collisionBALTIMORE, MARYLAND, UNITED STATES - MARCH 26: An aerial view of the collapsed Francis Scott Key Bridge after a collision with a cargo ship in Baltimore, Maryland, United States on March 26, 2024. According to the Maryland Transportation Authority (MTA), all lanes are closed in both directions, and traffic is being diverted. Lokman Vural Elibol / Anadolu (Photo by Lokman Vural Elibol / ANADOLU / Anadolu via AFP)
Baltimore-i hídomlás: már a Titanic és egy több száz éves törvény is előkerült / Fotó: AFP

A Baltimore-híd összeomlása mögött álló hajózási társaság 3 milliárd dollárról (1,1 ezermilliárd forint) 43 millió dollárra (közel 16 milliárd forint) kívánja csökkenteni kötelezettségeit egy, az amerikai polgárháború előtti törvényére hivatkozva. Ugyanerre a törvényre hivatkoztak a Titanic 1912-es elsüllyedésekor is, ugyanis

a kétszáz éves törvény megengedi, hogy a hajótulajdonosok a rakományuk értékére korlátozzák a felelősségüket.

A hídomlást okozó Dali hajó több mint 4600 konténert szállított Kínába, amikor a hídnak csapódott. A katasztrófa következtében két ember meghalt, négyen pedig eltűntek, de feltételezhetően ők is meghaltak. Baltimore városának ügyvédei megpróbálták megállítani a Grace Ocean és a Synergy Marine tulajdonoscégek lépését, hanyagsággal vádolva őket, és azt mondták, hogy nagyobb felelősséget kellene vállalniuk a katasztrófáért – írja a The Telegraph.

Hétfőn több jogi beadvány is azzal vádolta a Dalit, hogy egyértelműen alkalmatlan a tengeri közlekedésre.

Javában zajlik a kutatás a hídomlás ügyében, hogy hogyan történhetett a katasztrófa. Egyértelmű lehet, hogy a baltimore-i híd végzetét a becsapódó teherhajó okozta, viszont az elemzők szerint nem csak ez okozta a balesetet. Továbbra sem tisztázott, hogy a hajó miért csapódott a hídba. Ahhoz, hogy egy ilyen híd így összedőljön, kifejezetten nagy behatásra van szükség. Jóval nagyobbra, mint az megengedett lenne a Patapsco folyó ezen részén.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.