Nem használt a Magyar Közút Nonprofit Zrt. által a közutasok testi épségét, életét mentő kampányolás, ahogyan a hazai gyorsforgalmi utak 60 százalékát 2022 szeptembere óta üzemeltető Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-é (MKIF) sem. Viszont egy tavaly nyáron bevetett megoldás igen – derül ki az Infostart cikkéből.
Az úton zajló munkavégzésre figyelmeztető és sebességcsökkentésre utasító táblák, a terelőlámpák és nyilak, a sztrádák felett átívelő információs táblák jelzései dacára 2000 óta szinte minden évben meghalt egy közutas munkavégzés közben, többen súlyos, akár maradandó sérüléseket is szenvedtek. A 2022 szeptembere óta eltelt bő másfél évben már 38 baleset történt az MKIF által üzemeltetett utakon. Szerencsére halálos kimenetelű egy sem. E 38 baleset okai szinte ugyanazok:
Tipikusnak mondható, hogy az autós a sebességkorlátozással nem törődve, 130-cal vagy még nagyobb sebességgel éri el a munkaterület határát, így az ütközés nehezen kerülhető el. Ilyenkor – az utolsó pillanatokban – a sofőrök többnyire a leállósáv felé veszik az irányt – arrafelé, ahol az útkarbantartók dolgoznak.
Tavaly augusztusban azonban az MKIF autóira kísérleti jelleggel elöl-hátul kamerákat szereltek fel.
A jogszabályoknak megfelelően jelezték nagy, jól látható táblákon, hogy az autókból felvétel készül. A hatás meglepte az MKIF munkatársait: az autósok lassítanak a kamerás autóikhoz közeledve, majd sokkal óvatosabban haladnak el mellettük, mint korábban bármelyik másik járművük mellett. A társaság kamerás autói közül augusztus óta egy sem szenvedett balesetet. Azóta bővítették az ilyen kocsik számát és folytatják a projektet a jövőben is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.